Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Până la sfârşitul anului, va fi gata „Monitorul Preţurilor”

Consiliul Concurenţei va lansa până la sfârşitul acestui an Monitorul Preţurilor. Site-ul Monitorul Preţurilor va afişa preţurile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din coşul zilnic al populaţiei.

„Vrem să creăm, preferabil cu cooperarea retailerilor, o platformă on-line, care va reprezenta un instrument de monitorizare a preţurilor, prin intermediul căruia clienţii vor putea afla unde găsesc mai ieftin produsele de care sunt interesaţi. În acest fel, se va crea o presiune concurenţială asupra magazinelor pentru a oferi preţuri din ce în ce mai bune.

Retailerii consideră este complicat să furnizeze preţurile produselor pe care le comercializează. În cele din urmă, după mai multe multe întâlniri şi discuţii cu reprezentanţii fiecărui lanţ de magazine, aceştia au fost de acord cu realizarea proiectului.

Transparenţa proiectului, faptul că se vor găsi într-un singur loc preţurile de la mai multe magazine şi pot fi comparate, nu trezeşte entuziasm la nivelul tuturor. În ciuda acestui fapt, se pare că aceasta este tendinţa în toată lumea, nu numai la noi şi ca urmare, un asemenea instrument va apărea, indiferent dacă retailerilor le place sau nu”, a explicat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Reprezentanţii marilor retaileri consideră că acest lucru este greu de realizat, pentru că în marile magazine apar zilnic modificări de preţuri.

În prezent, în România, piaţa de comerţ este acoperită în proporţie de 60% de marii retaileri.