Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

RABLA 2014: Care sunt schimbările?

Programul Rabla 2014 aduce modificări importante faţă de ediţiile din anii anteriori. Pentru prima dată, voucherele nu vor mai fi acordate fizic beneficiarilor, urmând să fie alocate electronic în sistemul informatic al AFM. De asemenea, se va utiliza un singur tichet electronic pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, iar valoarea acestuia este de 6.500 lei.

Prima de casare va rămâne 6.500 lei, iar fondurile totale alocate, 140 milioane lei, sunt suficiente pentru casarea a 20.000 unităţi. Potrivit declaraţiilor guvernanţilor şi ale reprezentanţilor industriei auto, anul 2014 va fi ultimul în care se va ţine Programul Rabla.

În vederea stimulării achiziţionării autovehiculelor cât mai prietenoase cu mediul, se va oferi posibilitatea acordării, pe lângă prima de casare, a unui eco-bonus în valoare de 500 lei în următoarele situaţii: achiziţionarea unui autovehicul nou, încadrat în norma de poluare Euro 6, achiziţionarea unui autovehicul nou, al cărui motor generează o cantitate de emisii ce CO2 mai mică de 100g/km, respectiv achiziţionarea unui autovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid.

Tichetele alocate pentru persoanele fizice vor fi distribuite pe fiecare judeţ, în raport cu numărul autovehiculelor uzate aflat în evidenţele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/. La nivelul fiecărui judeţ vor fi repartizate în mod egal între punctele de lucru aparţinând producătorilor validaţi şi situate în respectiva unitate teritorială.

În cazul persoanelor fizice, sesiunea de finanţare va fi organizată în patru etape, fiecare etapă având o durată de câte 60 zile. Astfel, în prima etapă, toate tichetele alocate destinate persoanelor fizice vor fi repartizate pe fiecare judeţ, în raport cu numărul autovehiculelor uzate aflat în evidenţele DRPCIV. În a doua etapă, tichetele aferente fiecărui judeţ rămase neutilizate, precum şi cele alocate pentru care s-au anulat notele de înscriere, vor fi redistribuite în mod egal între punctele de lucru aparţinând producătorilor validaţi din respectiva unitate teritorială. În a treia etapă, tichetele rămase se împart, în mod egal, între punctele de lucru ale producătorilor validaţi din judeţul respectiv. În această etapă, orice producător validat poate ceda tichetele alocate în favoarea unui alt producător validat, cu obligaţia de a informa, în prealabil, AFM. Totodată, în ultima etapă, tichetele rămase se vor împărţi în mod egal, între punctele de lucru. Pot participa doar producătorii validaţi care, în etapa a treia, au consumat toate tichetele alocate. În cazul în care la sfârşitul ultimei etape vor rămâne tichete neutilizate, acestea vor fi anulate.