Acasă Economie Produsele româneşti, pe mesele străinilor

Produsele româneşti, pe mesele străinilor

Produsele fabricate în România prind tot mai mult pe pieţele din afară. Au ajuns acolo aduse de comunităţile de români şi au învins concurenţa prin calitate. După ce le-au gustat, străinii s-au întors să mai cumpere. Astfel, produsele româneşti ajung pe rafturile magazinelor din Bulgaria, Polonia sau Cehia exportate de retailerii internaționali, prezenţi atât în ţara noastră, cât și în alte state europene. Aceștia le exportă sub marcă proprie, iar producătorii noştri reușesc astfel să-și dea produsele în străinătate.

Unul dintre principalii retaileri internaţionali care fac export de mărci produse în România sunt și germanii de la Lidl. Spre exemplu, biscuiţii cu cremă de cacao Tastino Antonia sau şerveţelele umede Frotto produse în România ajung şi în magazinele din Bulgaria, Polonia sau Cehia. „Lidl România exportă produse provenite de la furnizori români în ţări precum Bulgaria, Slovacia, Polonia, Cehia şi Ungaria. Pregătim exporturi şi către alte ţări în perioada imediat următoare”, a declarat Georgiana Tugearu, PR manager Lidl România.

Un alt retailer care colaborează cu producători locali pentru a face export este Auchan. Retailerul francez lucrează însă pe alte principii. Între producătorii care realizează mărci proprii din România, Polonia şi Ungaria există o anumită sinergie, astfel că este foarte posibil ca polonezii sau ungurii să cumpere diverse produse realizate în România.

Deşi nu face încă exporturi de produse marcă proprie, Carrefor nu exclude însă posibilitatea de a livra în reţea produse „made in România”. „În acest moment nu facem exporturi de produse româneşti marcă proprie Carrefour. Pe viitor însă este posibil să ajungem să exportăm”, au declarat oficialii Carrefour. De altfel, în vara acestui an, directorul comercial al Carrefour România, Vlad Ardeleanu, declara faptul că pe rafturile magazinelor Carrefour din Italia s-ar putea lista în următoarea perioadă, sub marcă proprie, produse alimentare realizate în România. „Vom demara cu Carrefour Italia un proiect pentru a distribui produse româneşti în magazinele de acolo. Acum suntem în discuţii. Există un număr mare de români care cumpără din magazinele Carrefour din Italia şi care îşi doresc produse marcă proprie din România”, declara reprezentantul Carrefour.

image_pdfVezi ca PDFimage_printPrintează articolul
Articolul precedentAntonescu vrea ca proiectul Roşia Montană să fie respins
Articolul următorVacanţă pe banii Chevron

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.