Acasă Arhiva 2 VÂLCEA SE PRĂBUȘEȘTE

VÂLCEA SE PRĂBUȘEȘTE

 Drumuri județene în stare jalnică și poduri ce stau săcadă

DEGRADARE. Infrastructura județului nostru este la pământ. Mai multe drumuri județene sunt în pericol de a se închide datorităalunecă rilor de pământ, iar în majoritatea localităților din Vâlcea podurile și podețele sunt într-o stare avansatăde degradare. Specialiștii Consiliului Județean Vâlcea susțin că sunt necesare efectuarea unor lucrări de urgențăpentru a evita producerea unor adevărate catastrofe

Problema drumurilor județene și comunale cu care se confruntă autoritățile vâlcene în ultimii ani pare a nu mai avea rezolvare. Documentele Consiliului Județean Vâlcea aratăcă județul nostru are nu mai puțin de 967,5 kilometri de drumuri județene și 765 kilometri de drumuri comunale. Majoritatea șoselelor, însă , sunt la ora actualăîntr-o stare jalnică . Dacă , de multe ori, șoferii profesioniști reușesc oarecum săfacă slalom printre craterele apărute în asfalt, ceilalți însă își rup la propriu mașinile. Pe lângă acestea, o altăproblemădăbătaie de cap șefilor județului. Este vorba de podurile și podețele ce fac legătura între localități și care sunt într-o stare avansatăde degradare, sute de familii riscând să rămână izolate. Mai grav însă , este faptul că sunt poduri unde nu s-au mai făcut lucrări de consolidare de 20-30 de ani, existând pericolul de a se prăbuși oricând. În ultimii ani, natura a făcut ravagii în mare parte din localitățile județului, contribuind considerabil la degradarea infrastructurii. De fiecare datăautoritățile județului s-au dovedit a fi neputincioase, din cauza lipsei fondurilor.

La Glăvile, fundația drumului este erodată

De curând, specialiștii Consiliului Județean Vâlcea au întocmit un raport cu prioritățile județului în ceea ce privește infrastructura, pe care i l-au prezentat președintelui Ion Cîlea. În raport sunt trecute 20 de zone unde pericolul de prăbușire este iminent. La ora actuală, cele mai grave probleme sunt în localitățile Pesceana, Glăvile, Roești, Stănești, Laloșu, Tetoiu, Lungești, Ghioroiu, Lădești, Scundu, Lăpușata, Bălcești, Golești, Berbești, Muiereasca, Berislăvești și Runcu. În localitatea Pesceana, podul peste Valea Ursoaia este în pericol de a că dea. Fundația podului este erodatăși este necesară consolidarea lui de urgență, dar și regularizarea râului. De asemenea, în comuna Glăvile, la kilometrul 17 + 500, zidul de sprijin al drumului este cu fundația în aer și poate săcedeze oricând. Grav este faptul că în cazul în care se va rupe drumul, circulația pe DJ 6777A se va întrerupe complet, neexistând nicio variantăocolitoare. Specialiștii spun că în cel mai scurt timp posibil acel zid trebuie consolidat, iar albia pârâului Pesceana trebuie colmatată.

Oamenii din Roești și Stănești sunt în pericol

două poduri din Roești reprezintăun pericol pentru locuitorii comunei. Unul dintre ele, de la kilometrul 32 + 100, este distrus în proporție de 50% și cu toate acestea el încă mai este folosit. În cazul unor ploi abundente, podul poate săcadăși săprovoace o adevăratătragedie. Cel de-al doilea pod se aflăla kilometrul 32 + 500, care de asemenea este distrus în proporție de 50%. În ambele cazuri, specialiștii CJ recomandăconstruirea unor poduri noi și atrag atenția asupra pericolului iminent.

Și în localitatea Stănești, două poduri sunt în stare avansatăde degradare. La kilometrul 20 + 970 podul este complet colmatat, fiind necesară construirea unuia nou. De asemenea, la kilometrul 21 + 200 podețul este extrem de îngust și de aceea trebuie începute de urgențălucrările de lărgire a lui. Și la Laloșu sunt necesare lucrări de urgență. Asta pentru că podul din punctul Valea Triculeștilor este subdimensionat și colmatat.

Podurile stau săcadăîn majoritatea localităților

La Tetoiu, podul de lemn de la kilometrul 14 + 460 este afuiat și degradat în proporție de 70%. Pentru că circulația din zonăeste în pericol, trebuie construit un nou pod.

În localitatea Ghioroiu, autoritățile județului trebuie săintervinăîn forțăîn patru puncte. La kilometrul 1 + 070 este necesară construirea de urgențăa unui podeț în lungime de 8 metri, iar la kilometrul 6 + 370 și 10 + 800 podețele sunt degradate și afuiate și de aceea trebuie consolidarea și decolmatarea lor. Tot la Ghioroiu, la kilometrul 38 + 100 s-a produs o alunecare de teren foarte periculoasăcare poate întrerupe circulația în orice moment.

Problema podurilor care stau săcadăse întâlnește în mare parte din localitățile vâlcene. Nici comuna Lădești nu face excepție de la regulă, nu mai puțin de trei podețe fiind grav deteriorate. La kilometrul 9 + 040, în punctul La Poșircă , precum și la kilometrul 9 + 800, podețele sunt colmatate, fiind necesară construirea unor poduri noi. De asemenea, la kilometrul 11 + 000, podul este distrus și de aceea trebuie consolidarea și decolmatarea lui de urgență.

două poduri din Berbești stau săcadă

Văinformam în urmăcu puțin timp că infrastructura din orașul Berbești este la pământ. Aici cu greu mai găsești o stradăasfaltată, majoritatea au doar „cratere” unde oamenii își pot rupe cu ușurințăpicioarele. Drumul Județean 637 ce traverseazăorașul este cioroit din metru în metru de gropi gigante, iar drumurile peri-urbane aratăca După război. Mai mult decât atât, primarul se plânge că două poduri, cel de la intrare și cel de la ieșire din Berbești, stau săcadă, acolo ne mai făcându-se reparații de peste 40 de ani. Conform unei expertize făcutăde specialiștii Consiliului Județean Vâlcea, cele două poduri trebuie săintre de urgențăîn reabilitare completă. „Am trimis până acum patru adrese la Consiliul Județean pentru că podurile sunt în stare critică și mi-e teamăsănu aibăloc vreo tragedie. Răspunsul lor a fost clar, mi-au spus că nu sunt bani. Dar săvăd eu ce mai fac atunci când voi fi nevoit săle închid. Podul de la intrare din Berbești este singura cale de acces în oraș” – ne spunea atunci VintilăChelcea, primarul orașului Berbești

Blestemul pământului

La Bălcești, Tetoiu și Lăpușata pe drumurile județene au avut loc alunecă ri de teren foarte periculoase, circulația fiind întreruptămomentan, iar în localitatea Scundu mai multe gospodării au fost inundate din cauza distrugerii șanțurilor.

În localitatea Muiereasca, drumul ce duce spre Mănăstirea Frăsinei este afectat de alunecă ri de teren în trei zone. Într-una din zone situația este dramatică pentru că drumul se poate dărâma peste casa unei femei. Bătrâna este singurăpe lume și a refuzat săplece din casăchiar dacă autoritățile locale i-au solicitat acest lucru de nenumărate ori, oferindu-i chiar și un loc unde sădoarmă. Pe acel drum s-a început o lucrare în urmăcu ceva timp, care nu a fost terminată, însă . De asemenea, mai trebuie intervenit în apropierea mănăstirii unde existăo porțiune de drum care este afectatăde alunecă ri de teren. Cu probleme la fel de grave se confruntă și localitățile Berislăvești, Runcu și Cheia.

Cîlea încearcă săgăsească soluții

Nu de puține ori, conducerea Consiliului Județean Vâlcea a trimis memorii peste memorii Guvernului României, cerând fonduri consistente pentru rezolvarea acestor probleme. Din păcate, nu s-a primit niciun răspuns, iar acum se așteaptăaprobarea bugetului. până atunci însă , Ion Cîlea este decis să-i prindăpe cei care distrug drumurile județului cu mașinile lor de mare tonaj. Potrivit spuselor președintelui CJ Vâlcea, 33 de drumuri județene pe care se efectueazătransporturi agabaritice sunt în stare foarte proastădin cauza faptului că de fiecare datăse depășește sarcina maximă. „Vom emite o dispoziție prin care specialiști de la Direcția Tehnică , RAJDP Vâlcea și de la primăriile pe raza că rora se aflădrumurile județene, precum și reprezentanți ai Jandarmeriei și Poliției, săformeze mai multe echipe pentru a verifica inopinat toate mașinile care încalcă greutatea medie pe osie și care nu au autorizație de transport. Ei sunt cei care distrug drumurile și podurile și de aceea trebuie săplătească . Vom fi foarte drastici pentru că m-am săturat sătot reparăm După ei” – a declarat Ion Cîlea, președintele Consiliului Județean Vâlcea.

image_pdfVezi ca PDFimage_printPrintează articolul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.