Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

La „Coana Cami” îşi pierd clienţii banii

• activitatea birtului e reclamată de consumatori

Reclamaţii pentru patronii unuia din restaurantele care funcționează în Piaţa Nord, din Râmnicu Vâlcea. În această zonă comercială, triunghiul „Farfuriilor”, locul unde îşi îndreaptă paşii clienţii în căutarea unei mese calde servite rapid, este compus dintr-un restaurant „brandul OK” – pentru clienţii cu ştaif, mai vechiul reastaurant „Flamingo” şi un birt aşezat în picioarele clienţilor şi vânzătorilor de legume şi fructe din piaţă, denumit, după numele patroanei – „La Coana Cami”. Ultimul dintre cele trei localuri a devenit şi ţinta unei reclamaţii sosită pe adresa redacţiei Vocea Vâlcii expediată de un locuitor din zonă.

Meniu neepilat în farfurie

„Stau în zona Nord şi, în acest spatiu de lângă gunoi, niciodată nu a fost restaurant, ci doar bar şi jocuri mecanice. Având probleme în familie, o ceartă cu nevasta, am fost nevoit să mănânc în oraş. Am mers şi eu de câteva ori să mănânc la «Coana Cami», cum se numeşte birtul. Încă de la început, am văzut că nu este ceva în regulă, cred că nu are aerisire la bucătărie, deoarece în sala cu mese miroase intens a mâncare. Am servit masa de câteva ori, meniul zilei fiind 11 RON, până când, pe 28 noiembrie, am găsit fire de păr în ciorba pe care o serveam. Mi s-au întors maţele pe dos. Auzisem că şi alţii au avut probleme de acest fel, dar m-a atras preţul mic de la meniu. După ce le-am povestit prietenilor, am aflat că şi un taximetrist care mânca acolo s-a îmbolnăvit şi, ca să tacă din gură, coana Cami i-a dat bani pentru tratament, iar un alt taximetrist a ajuns cu bube pe el de la mâncare. Ce m-a făcut să vă scriu este faptul că atunci când i-am atras atenţia ospătăriţei de cele ce mi s-au întâmplat reacţia ei a fost să nu îmi ia niciun ban pe mâncare şi să îmi ofere «un meniu gratis numai să tac din gură»”, semnalează Constantin Otică, petentul nostru. Pe lângă păţania sa, clientul ghinionist adaugă, într-o jalbă de trei pagini, amănunte prin care lasă să se înţeleagă că patroana restaurantului are avea legături sus-puse, în conducerea politică și administrativ-financiară a județului, prin care îşi menţine o poziţie „dominantă” pe piaţă. Nimeni nu-i face nimic!

„Livrez mâncare la Poliţie, Tribunal, Registrul Comerţului…”

Posibilele conexiuni între factorii de decizie din judeţ şi Camelia Duţu, patroana de la „Coana Cami”, sunt vizibile din lista clienţiilor „preferați” ai restaurantului, chiar dacă proprietara susţine că aceştia au selectat oferta localului ţinând cont de calitatea meniului oferit. „Principala activitate este cea de catering. Noi gătim numai cu carne proaspătă şi se simte diferenţa în gustul mâncării. Cu tot, cu clienţii din restaurant, am 200-300 de comenzi pe zi. Livrez mâncare în regim de catering la Stadion, Poliţie, Tribunal, Spitalul Judeţean, Registrul Comerţului. Lumea îşi poate închipui ce relaţii am, văzând unde ajunge mâncarea mea. Acum, revenind la această reclamaţie, aerisirea de la ghena de gunoi nu dă la mine în bucătărie. Am aerisire separată pentru (sau prin? – n.r.) bucătărie. Nu cred că există unitate de alimentaţie care serveşte la foc continuu şi în care să nu se răspândească mirosul de mâncare. Poate fi un client recalcitrant care a fost evacuat pentru comportament negativ din restaurant sau poate chiar un client nemulţumit. Poate fi chiar o încercare a vreunui concurent care vrea să ne strice imaginea”, susţine Cami Duţu, patroana restaurantului.

Firul de păr, etern în orice mâncare

Chiar dacă susţine că a primit peste 6-7 controale în cursul anului trecut, Cami Duţu explică că incidente similare celui reclamate de Constantin Otică sunt inevitabile în orice restaurant. „Am lucrat şi la Hotel Alutus şi la un hotel din Călimăneşti, ca bucătăreasă. Nu există restaurant în lumea aceasta în care incidente cu un fir de păr să nu se întâmple. Anul trecut am avut 6-7 controale. Credeţi că dacă eram în neregulă nu aş fi primit amenzi? În decembrie am plătit 60.000 lei taxe şi impozite, am 16 angajaţi. Cine reclamă ar trebui să mai ţină cont şi de aceste lucruri. Este normal să încerc să negociez cu clienţii ca aceştia să nu plece de aici nemulţumiţi. Poate acest domn chiar a găsit un fir de păr în supă. Nu trebuia să îi ofer o compensaţie pentru acest incident? Am făcut aici un loc decent, nu unul cu pretenţii de local de lux. Văd că domnul respectiv susţine că sunt cu nasul pe sus. Dacă o persoană cu aere de vedetă vine la ora 5 dimineaţa la muncă şi pleacă pe la miezul nopţii, înseamnă că este cu nasul pe sus?”, explică patroana localului „La Coana Cami”. Parafrazând zicala „afară-i vopsit gardul şi-năuntru-i leopardul”, trebuie să recunoaştem că râmniceanul care a reclamat neconformităţile existente în localul patronat de Camelia Duţu a sesizat destul de bine situaţia: „La uşă clienţi cu roiul, la doi paşi zace gunoiul”. Faţă de una din intrările în restaurant gunoiul strâns din piaţă de către angajaţii Pieţe Prest este adăpostit într-o ghenă închisă. Distanţa nu este mai mare de cinci metri, iar în timpul verii miasma poate fi într-adevăr înnebunitoare. Cu toate acestea, nici inspectorii responsabili de Sănătate Publică, nici cei ai Protecţiei Consumatorilor nu au aplicat nicio amendă, chiar şi în ciuda altor deficienţe: lipsa compartimentării în bucătărie pentru spaţiul de gătit şi spaţiul de igienizare a tacâmurilor. Alooo, DSP-ul, lăsați compromisul la ușa birtului din gura ghenei pieții…