Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

UTIL: Certificatele constatatoare pot fi obţinute şi online

Firmele nu mai trebuie să se ducă până la sediul Registrului Comerţului (ONRC) pentru obţinerea certificatelor constatatoare, ci le pot obţine şi online. Acest lucru este posibil printr-un nou serviciu electronic pe care contribuabilii îl pot accesa.

Certificatele constatatoare sunt necesare, şi, de multe ori obligatorii, în a demonstra legitimitatea companiei şi în desfăşurarea activităţilor autorizate. Acestea devin documente esenţiale pentru companie în relaţia cu instituţii publice sau alte entităţi.

Aceste documente, precum şi alte informaţii din registrul comerţului vor putea fi obţinute online din 10 aprilie, printr-un nou serviciu electronic pe care firmele îl pot utiliza. Este vorba de serviciul InfoCert, care a fost dezvoltat cu scopul de a creşte gradul de operativitate în relaţia cu beneficiarii serviciilor ONRC, prin furnizarea de documente cu semnătură electronică, în mod automat, fără intervenţia operatorului de date, 24/24 ore, 7/7 zile.

Pentru a utiliza serviciul InfoCert firmele trebuie să se înregistreze cu user şi parola, după care să îşi dea acordul cu privire la termenii şi condiţiile de utilizarea a serviciului. Pasul următor îl reprezintă completarea profilului de utilizator cu numărul de ordine de la Registrul Comerţului şi codul unic de identificare. Odată parcurse aceste etape, firmele pot merge mai departe pentru a obţine certificatele constatatoare. Pentru documentele solicitate, plata se va efectua electronic, prin utilizarea unui card bancar, iar la final firmele vor primi o factură electronică.