Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Preotul Ion Popescu acuzat de profanare de morminte

 Scandal monstru în parohia Măldărești

ACUZE. toată lumea știe înțelesul vorbei din popor: „săfaci ce zice popa, nu ce face el”. Aceasta se potrivește perfect mai multor fețe bisericești din județul nostru, lucru demonstrat de-a lungul timpului. Șirul preoților care încalcă cu bunăștiințăcanoanele și legiuirile Bisericii Ortodoxe Române Continuă . Preotul Ion Popescu este acuzat de un fost enoriaș de tot felul de fapte care țin mai mult de domeniul necuratului: profanare de morminte, violare de domiciliu, afaceri murdare, campanie electoralăși multe altele.

„La Măldărești, slujba de înmormântare se ține în șopron”

Și trecând la meleagurile noastre, revenim,După acest intermezzo, la personajul principal al acestui articol, preotul Ion Popescu din Măldărești. Întreaga poveste a început cu câțiva ani în urmă, când din cauza unei boli nemiloase, bătrânului Nicolae Ciontea i-a fost amputat piciorul. Omul a fost îngrijit la Spitalul Orășenesc Horezu, dar în ciuda eforturilor depuse de medici, piciorul bătrânului nu a mai putut fi salvat. „Doctorul a fost nevoit săi-l amputeze. După operație, am fost chemat în cabinetul medicului care mi-a spus că spitalul nu are crematoriu, astfel încât piciorul amputat nu avea unde săfie incinerat. Atunci,doctorul m-a sfătuit să-l îngrop la cimitir. Am fost la biserică să-l anunț pe preot, dar nu l-am găsit. M-am dus apoi la primărie, unde bătea vântul, că ci era trecut de ora 17.00. Am apelat la polițist, că ruia i-am povestit cele întâmplate. până la urmă, l-am contactat pe preot telefonic, care a fost de acord săîngrop ciotul rămas de la piciorul amputat în locul de veci al bunicilor mei, unde era și mama mea înmormântată”, ne-a povestit Gheorghe Ciontea. După câțiva ani, preotul Ion Popescu l-a reclamat la poliție pe Gheorghe Ciontea, acuzându-l că i-ar fi tăiat tatălui său piciorul și că l-ar fi îngropat fără știrea sa în cimitirul comunal. După doi ani, bătrânul Nicolae a decedat. Fiul său a trecut prin alte momente pur și simplu penibile, datorate, După cum susține, tocmai celui care ar fi trebuit să-i fie aproape în acele clipe de tristețe. „Bătrânul a murit joi noaptea, iar noi am hotărât să-l înmormântăm duminică . Preotul mi-a cerut săsap groapa sâmbătăși săpun pe cineva săo păzească , pentru ca rămășițele pământești ale bunicilor mele și ale mamei mele sănu fie luate de câini. până la urmă, După mai multe discuții contradictorii, m-a anunțat că a făcut o derogare și-mi dăvoie săsap groapa duminică dimineața. Așadar, am că zut de acord. La noi morții nu se bagăîn biserică . Li se face slujba de înmormântare în șopronul construit de oameni pentru pomeni. Eu nu am vrut acest lucru. Tatăl meu a fost un bun creștin, care a contribuit, După puterile sale, la bunăstarea bisericii, nu și-a luat zilele, nu a fost un criminal, ca sănu poatăfi băgat în sfânta biserică . A trebuit săduc muncă de lămurire cu popa, cu mortul pe masă, ca să-mi bage tatăl în biserică . până la urmăs-a învoit să-i ținăslujba de înmormântare în bisericuța veche, monument istoric, pe care a mutilat-o pur și simplu”.

Preotul Popescu acuzat de profanare de morminte

Nici nu se liniștiserăbine apele, cum spune o vorbădin bătrâni, că ci între parohul Popescu și familia Ciontea a apărut o altăproblemă. Gheorghe Ciontea l-a acuzat pe preotul din Măldărești de profanare de morminte. Cum s-a ajuns aici? După o „manevră” de-a respectivului părinte, care, spune Gheorghe Ciontea, fără săținăcont de dorințele proprietarilor locurilor de veci din cimitirul comunei, le-a scos crucile de lemn și stâlpii care înconjurau mormintele. „Bunicii mei au cumpărat acest loc de veci în urmăcu 29 de ani. Noi am încercat să-l menținem curat, să-l împrejmuim așa cum am putut. Am avut câțiva stâlpi din fier, nu mai înalți de 25 de centimetri, legați între ei cu câte un lănțișor. Am fost anunțat de un om din comunăde ceea ce vrea popa săfacă . Normal că nu am fost de acord. Cu toate acestea, popa a scos respectivii stâlpi, pe care probabil i-a dus la fier vechi, iar lanțul mi l-a tăiat. Crucea tatălui meu, din lemn, a fost aruncată. Habar nu am unde. Când am văzut ce a făcut, nu mi-a venit săcred. Deja era prea mult. Pur și simplu și-a bătut joc de memoria bunicilor și părinților mei. Nu sunt eu singur în situația aceasta. Nu doar mormântul părinților mei a fost profanat. Toate locurile de veci din cimitir au avut parte de același tratament. Am depus plângere pentru profanare de morminte mai întâi la poliție și apoi la parchet, la care nu am primit până acum niciun fel de răspuns”, ne-a mai spus Gigi Ciontea.

Campanie electoralăla pomenirea morților

Anul trecut până în alegerile locale, familia Ciontea i-a făcut bătrânului Nicolae pomana pentru an, așa cum cere tradiția și morala creștină. Părintele Ion Popescu a venit la pomanăpentru a binecuvânta bucatele pregătite și puse pe masă, dar nu a uitat că duminica următoare oamenii aveau sămeargăla vot. „Aveți grijăcu cine votați!”, i-a atenționat, părintește, pe cei prezenți, știut fiind faptul că acesta a candidat ca independent pentru funcția de consilier în cadrul Primăriei Măldărești.

Ion Popescu a împărțit și câteva calendare oamenilor veniți la pomana bătrânului. Dar nu orice fel de calendare, ci unele special inscripționate, cu poza domniei-sale pe spate. Ineditămetodăde a-și convinge enoriașii să-l voteze. Săfie oare blasfemie, dacă ținem cont că fața calendarului are icoana Maicii Domnului?

Cercetarea făcutăde mai-marii Episcopiei s-a terminat în „coadăde pește”

Familia Ciontea a apelat chiar și la Episcopia Râmnicului, unde a întocmit două dosare. Unul dintre ele a fost studiat în luna octombrie 2008. După plângerea depusă, la care au fost anexate mai multe acte, inclusiv „materialul” electoral împărțit de popă, s-a hotărât ca „cercetarea” săfie făcutăîn ziua de 30 octombrie de preotul Manu, din protoieria Horezu și Emilian Ionescu, din partea Episcopiei Râmnicului. Cele două fețe bisericești au fost la fața locului și au constatat că toate cele sesizate de familia Ciontea se confirmă. Au întocmit chiar și un proces-verbal, prin care Gigi Ciontea trebuia sămonteze în locul stâlpilor de fier scoși de preotul Popescu alții din marmură, că ci, deh, asta era voia parohului locului. Cu această ocazie părintele a recunoscut că a luat stâlpii și lanțul care împrejmuia mormântul fără a avea acordul proprietarului. Cam așa s-a finalizat una dintre cele două plângeri depuse de Gigi Ciontea la Episcopia Râmnicului.

Ion Popescu, din profanator de morminte în violator de domiciliu

Înainte cu două săptămâni de „cercetarea” făcutăde trimișii Episcopiei, părintele însoțit de soție a intrat în curtea familiei Ciontea, cerând socotealăpentru plângerile întocmite de aceasta că tre parchet și poliție. „I-a scos afarăun vecin care a auzit hărmălaia ce o făcea popa. Nu înțeleg de ce și-a târât După el și soția, care nu avea absolut nici o legăturăcu situația. Dacă dorea săvorbească cu mine și săclarifică m anumite aspecte, ar fi trebuit să măanunțe în prealabil sau, chiar dacă venea neinvitat, nu ar fi trebuit săintre în curte fără acordul meu. Eu așa cred. Nu poți săintri când vrei în curtea sau în casa cuiva, până la urmăeste vorba de o proprietate privată”, ne-a mai spus Gheorghe Ciontea.

Acesta a depus plângere penalăpentru violare de domiciliu, iar parchetul a hotărât ca preotul săfie scos de sub urmărire penală, deoarece „făptuitorii s-au aflat în mod evident în eroare cu privire la inexistența consimțământului persoanei vătămate de a pătrunde în curtea locuinței”.

Aiurealătotalăla Parchetul din Horezu

până la ora actualăGheorghe Ciontea a întocmit patru plângeri că tre poliție, care s-au transformat în dosare penale. De curând, în urma unei cereri de reanalizare a dosarelor respective, acesta a primit un răspuns din partea Parchetului Horezu care l-a zăpăcit pur și simplu pe bietul om. Și, chiar dacă vom fi acuzați că plictisim cu luxul de amănunte, ne permitem săcităm doar câteva fraze din rezoluția primită: „Examinând plângerea formulatăde Ciontea H. Gheorghe…constat: Dosarul nr. 2505/P/2008 al Parchetului de pe lângăJudecă toria Horezu privește plângerea formulatăde Mucă lău Mircea împotriva lui Popescu Ion pt. săv. infr. prev. de art. 208, 217 și 319 Cp, dosarul fiind soluționat prin rezoluția nr. 2505/P/2008. Dosarul 992/P/2008…se aflăîn curs de soluționare…”

Și acum săfacem anumite rectifică ri și comentarii. În primul rând, Gheorghe Ciontea are inițiala N, de la Nicolae și nu H, cum este scris în rezoluția datăde Parchet. În al doilea rând, acesta are pe rol patru dosare cu numerele 2496, 2499, 2706 și 2930, întocmite toate în cursul anului trecut. Așadar, nici urmăde 2505 sau 992 cum scrie în rezoluție. Și apoi, în actul de identitate este scris, negru pe alb, Ciontea Gheorghe și nu Mucă lău Mircea, care este altăpersoană. Ciontea Gheorghe l-a reclamat pe Popescu Ion pentru anumite fapte și așteaptăși acum un răspuns. Despre Mucă lău Mircea am aflat că a fost implicat într-un scandal asemănător celui iscat între popa Popescu și Gheorghe Ciontea, având și el o plângere înaintatăcă tre Parchetul de pe lângăJudecă toria Horezu.

Și în loc de epilog

Familia Ciontea nu-i cere nimic preotului Popescu, decât liniște. „Și mai dorim săavem voie săvenim cu un preot la capul părinților mei în zilele de pomenire. La ora actualăavem interdicție. Noi plătim pomelnice la biserica din Horezu. Acolo facem toate slujbele. Tot părintele de la Horezu vine cu Crăciunul și cu Boboteaza. Doar la cimitir nu ne putem duce cu nici un preot, că ci tuturor le este frică sănu aparăprobleme”.

De cealaltăparte, părintele Popescu a replicat: „Nimic din cele declarate de domnul respectiv nu este adevărat. Și săo luăm sistematic. Campanie electoralăam făcut, este adevărat, deoarece am candidat ca și independent pentru funcția de consilier local. Am avut aprobarea Episcopiei Râmnicului și nu am făcut nimic ilegal. În ceea ce privește, violarea de domiciliu nu este adevărat. Am fost acasăla respectivul, am strigat la poartăși văzând că nu-mi răspunde nimeni am intrat în curte. Dumnealui mi-a ieșit înainte și, înarmat cu o camerăde luat vederi, a început săstrige și săne insulte, atât pe mine, cât și pe soție și pe consilierul bisericii. Despre grilaje și altele de la mormânt, nu știu nimic. E total eronat ceea ce spune despre mine. Nu fac afaceri, nu am case, vile sau altceva, sunt un om simplu, cu familie, cu responsabilități și nu-mi place săfiu plimbat prin tribunale degeaba”.

Preotul Ion Popescu ne-a propus ca într-una din zile sămergem la Măldărești și săpurtăm o discuție atât cu persoanele care-l incriminează, cât și cu ceilalți enoriași, precum și cu autoritățile locale. Poate în acest fel vom reuși săfacem luminăși săaflăm adevărul adevărat.