Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Buican şi Cîlea, „traseişti” pe marginea autostrăzii Sibiu – Vâlcea – Piteşti

CONFLICTE. În loc să gândească şi să acţioneze constructiv, în favoarea vâlcenilor şi a judeţului Vâlcea, Ion Cîlea şi Cristian Buican, co-liderii USL Vâlcea, se ceartă ca două „ţaţe-n târg”. De unde atâta uniune, atâta solidaritate pentru o cauză nobilă? Interesele lor politice sunt mult mai importante, iar conflictul dintre cele două formaţiuni politice, aflate chipurile în alianţă, devine din ce în ce mai enervant. Decizia luată de Guvernul USL, pe care atât Cîlea, cât şi Buican îl reprezintă în judeţul nostru, de a amâna construirea unei autostrăzi Piteşti – Sibiu, care să tranziteze şi Vâlcea şi să degreveze Valea Oltului de traficul infernal, în loc să-i unească pe cei doi pentru un scop comun, i-a dezbinat mai mult decât erau deja. Cristian Buican îi cere demisia colegului său Ion Cîlea, în timp ce liderul PSD Vâlcea îl acuză pe liderul PNL Vâlcea că s-a transformat în „portavocea opoziţiei”.

Luni de zile guvernanţii au declarat că preferă construcţia autostrăzii Sibiu – Braşov – Ploieşti în detrimentul Sibiu – Vâlcea – Piteşti, însă acum a devenit şi oficial. Guvernul Ponta a transmis că autostrada de pe Valea Oltului este un pro-iect pe care îl vede construit abia până în 2022, în timp ce ruta Sibiu – Braşov – Ploieşti are prioritate. Acesta lucru îl atestă un document publicat de guvern, intitulat „România 100″, cu trimitere la faptul că în 2018 se vor împlini 100 de ani de la Marea Unire. În schimb, Guvernul Ponta vorbeşte acum despre o autostradă Piteşti – Râmnicu Vâlcea, ce ar urma să fie gata până în 2018, fiind finanţată din fonduri de coeziune şi din instrumentul Connecting Europe Facility, puse la dispoziţie de Uniunea Europeană. Porţiunea Sibiu – Râmnicu Vâlcea este pusă de guvern la capitolul „priorităţi până în 2022″, ceea ce înseamnă că autostrada care ar trebui să ofere o alternativă pentru Valea Oltului, considerată una dintre cele mai aglomerate şi periculoase din ţară, va fi gata peste aproape un deceniu. Toate aceste dezvăluiri au pus pe jar autorităţile vâlcene, care însă nu s-au solidarizat pentru un scop comun, ci au început să se certe ca la uşa cortului. Este vorba în special de co-liderii USL, Ion Cîlea şi Cristian Buican, care în loc să îşi unească forţele şi să încerce să determine guvernanţii să dea prioritate autostrăzii ce va străbate judeţul Vâlcea, ei s-au luat, din nou, la ceartă.

Cristian Buican le cere demisia lui Cîlea şi lui Şova

Liderul PNL Vâlcea, Cristian Buican, a preferat să arunce cu acuzaţii printr-un comunicat de presă, atacurile sale îndreptându-se spre ministrul delegat al Marilor Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, dar şi spre preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea, Ion Cîlea. El susţine că cei doi au distrus orice şansă de dezvoltare a judeţului. „Când am ieşit public luna trecută şi am cerut demisia lui Şova, a lui Cîlea şi a celorlalţi trepăduşi PSD-işti din Vâlcea, majoritatea au zis că nu am dreptate şi să aşteptăm, că nu se poate să nu facem acest tronson. Iată că am avut dreptate şi că reprezentanţii PSD-işti care şi-au asumat construcţia de autostrăzi din România au lucrat împotriva intereselor judeţului Vâlcea. Sunt curios ce mai pot zice PSD-işti vâlceni acum, după ce însuşi Prim-Ministrul şi şeful lor de partid susţin autostrada Sibiu-Braşov şi nu Sibiu-Piteşti. Din păcate, dacă nu vom reuşi să schimbăm această decizie, viitorul judeţului Vâlcea nu arată foarte bine. Reprezentanţii PSD Vâlcea ori nu au susţinut tronsonul Sibiu-Piteşti, ori nu înţeleg beneficiile unei autostrăzi, ori nu sunt luaţi în seamă de colegii lor de la Bucureşti. În oricare din cele trei cazuri, situaţia este foarte gravă. Şi-au arătat limitele şi au făcut un mare rău judeţului Vâlcea şi din această cauză le cer demisia” – a declarat preşedintele PNL Vâlcea, deputatul Cristian Buican.

Ion Cîlea: „Ridicolul prestaţiilor sale politice nu este nou”

Nici Ion Cîlea nu se lasă mai prejos, el amintindu-i liderului PNL Vâlcea că şi el face parte din Guvernul USL care ia aceste decizii. Mai mult decât atât, şeful judeţului îl acuză pe Buican că s-a transformat în „portavocea” opoziţiei. „La corul bocitoarelor din aceste zile s-a alăturat «vitejeşte» şi deputatul de Vâlcea, Cristian Buican, de parcă decidenţii actualei puteri nu ar face parte şi din partidul domniei sale. Ridicolul prestaţiilor sale politice nu este nou. Tot el este cel care a vehiculat ideea modernizării DN 7 D – Câineni – Titeşti – Perişani – Curtea de Argeş fără să ştie, de fapt, care este statutul acestui drum peste limita cu judeţul Argeş, «Naţionalul» lui Buican înfundându-se într-o … uliţă din satul Poiana. Acum, mai nou, cere nici mai mult, nici mai puţin decât demisia ministrului Dan Şova, dar şi a conducerii administraţiei publice din judeţul Vâlcea, transformându-se în portavoce a opoziţiei. Elanul lui propagandistic anti – PSD n-a slăbit nici măcar la începutul acestei săptămâni când primul ministru Victor Ponta a informat Parlamentul că tronsonul de autostradă Piteşti – Rm. Vâlcea se află pe lista priorităţilor din anul 2014 şi că fondurile necesare lucrărilor de construcţie vor fi asigurate atât prin Programul european de coeziune, cât şi prin Connecting Europe Facility puse la dispoziţie de Uniunea Europeană. Durata execuţiei va fi de 4 ani, aşa încât, din 2018, vâlcenii şi toţi participanţii la traficul rutier vor circula pe autostradă” – a declarat Ion Cîlea, preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea.