Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Dacia: Guvernul ignoră faptul că traseul Piteşti-Sibiu face parte dintr-un coridor internaţional

• Surse din cadrul Uzinelor Dacia afirmă că este o adevărată nebunie să dai prioritate autostrăzii Comarnic – Braşov în dauna autostrăzii Piteşti – Sibiu în condiţiile în care pe Valea Oltului sunt transporturile care susţin economia şi exporturile României.

Deciziile reprobabile ale Guvernului Ponta atrag tot mai multe critici. Guvernanţii USL au dezvăluit zilele trecute că vor amâna cu aproape 10 ani construcţia unei autostrăzi ce leagă Piteşti de Sibiu pentru a da prioritate unui alte autostrăzi ce nu este folosită intens decât în week-end. Este de notorietate faptul că o autostradă care să degreveze Valea Oltului este un proiect important de infrastructură pentru industria şi exporturile locale şi internaţionale. Unul dintre cei mai mari exportatori români, Uzinele Dacia, s-au arătat indignaţi de decizia Guvernului USL de a da prioritate autostrăzii Comarnic – Braşov în dauna autostrăzii Piteşti – Sibiu, surse din interior susţinând că acest lucru afectează grav competitivitatea economică a României şi dă un semnal negativ potenţialilor investitori. „Este o nebunie să iei în discuţie competiţia dintre cele două artere. Guvernul ignoră faptul că pe Braşov nu este un traseu validat de UE şi ignoră faptul că traseul Piteşti-Sibiu face parte dintr-un coridor internaţional. Promisiunea făcută în Parlament cu privire la autostrada Piteşti – Râmnicu Vâlcea şi Vâlcea – Sibiu până în 2022 a fost făcută să ne astupe gura” – au declarat surse din cadrul Uzinei Dacia. Conform aceloraşi surse, lipsa unui autostrăzi pe Valea Oltului între Piteşti şi Sibiu costă Uzina Dacia anual peste 10 milioane de euro, în condiţiile în care costul pe fiecare maşină transportată la export creşte cu 60 de euro pe unitate. Viteza medie pe Valea Oltului este de 37 km/h, iar dacă ar fi autostradă, indiferent de traseu, camioanele ar putea circula cu 60-80 km/h, înregistrând atât o economie de timp, cât şi de bani. „Când vorbim de Sibiu-Piteşti discutăm de un masterplan validat de UE. Discutăm de o soluţie cu finanţare 85%. Sunt studii făcute de fluxul de trafic pe cele două trasee. Sunt zilnic 50.000 de vehicule care tranzitează Valea Oltului şi 22.000 de vehicule pe Valea Prahovei. Se pot compara cele două valori? În plus, pe Valea Oltului sunt transporturile care susţin economia şi exporturile României, în timp ce pe partea cealaltă sunt autoturisme care merg în vacanţă” – au mai spus reprezentanţii Uzinelor Dacia.