Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Romania, tara ilogicului logic

 

 

         Am o strângere de inimă când mă gândesc că fostul meu profesor de Limbă Română poate citi, probabil înmărmurit de uimire și plin de furie, titlul articolului meu, însă libertatea de care mă bucur între marginile Cuibului cu Vipere și asumarea responsabilității îmi dau voie să mă joc cu câteva cuvinte, mai cu seamă dacă reușesc să găsesc și câteva argumente în susținerea semnelor cu pretenții de cuvinte de pe foaia de hârtie. În mod normal, întărirea demonstrației din conținutul editorialului o materializez printr-o frază finală, conform principiului meu plagiat Finus Coronat Opus, dar de această dată o să fac apel încă de la început la judecata dumneavoastră, considerând-o drept cea mai potrivită. Fără să mai enumăr uriașele probleme ale țării noastre, o să vă întreb cinstit: merită România să se alăture țărilor civilizate din Uniunea Europeană ? ținând cont că Europa Occidentală, cu girul SUA, ne dă de înțeles că suntem pregătiți să intrăm cu bocancii plini de noroi prin casele lor, fără să încerc să intuiesc, sau să speculez răspunsul dumneavoastră, o să vă amintesc câteva detalii extrem de importante din raționamentul meu ce m-a condus la concluzia că guvernații de După evenimentele din 1989 au cumpărat efectiv aderarea la UE. Înainte de aceasta, aș vrea să trecem în revistă principalele țări ce ne susțin alăturarea la civilizația vestică , în opinia mea, mai îndepărtată de noi decât planeta Pluto. Suntem acceptați de Franța, în ciuda țiganilor și tâlharilor ce le-au speriat orașele, suntem lăudați de Austria, țară rămasă fără lebede de barbarismul și de foamea țiganilor ce După aderare se vor plimba nestingheriți prin romantica Viena, Germania ne mângâie părintește pe bubele din cap, ne aplaudă Anglia, chiar dacă i-am jefuit cu ajutorul internetului și i-am dus la disperare cu emigranții noștri și ne girează SUA, cu toate că , la prima vedere, România mioritică este pentru cetățenii Americani la fel de importantă ca Zairul. Să vedem de ce se întâmplă aceste lucruri.

Privatizarea Distrigaz Sud. Pentru că ROMGAZ nu putea intra în același timp și în posesia francezilor și a germanilor, statul a hotărât divizarea acestei societăți. Ca urmare a unor șmecherii cu totul și cu totul legale, a apărut Distrigaz Sud și Distrigaz Nord. Fără o licitație care să nu lase loc de interpretări, Distrigaz Sud a intrat în proprietatea firmei franceze Gas de France. Nu uitați însă și pe mâinile că rei țări a ajuns și Dacia Pitești… Revenind la Distrigaz-urile noastre ce trebuiau măritate pe post de mită, Distrigaz Nord este cumpărată de E.ON Ruhrgas din Germania, alături de Electrica Moldova preluată de că tre grupul german E.ON Energie. Deocamdată atât pentru Franța și Germania.

Privatizarea PETROM. Amănuntele sunt inutile în acest caz, concernul austriac OMV a cumpărat nu numai acțiunile Petrom, ci și resursa de petrol subsolului românesc, fapt fără precedent în întreaga lume. România este silită acum să cumpere propriul țiței. Dacă actualul guvern va încerca să repună în drepturi țara noastră printr-o modificare a contractului, OMV va cere despăgubiri de 335 de milioane de euro.

Privatizarea combinatului siderurgic SIDEX. Lakshmi Mittal, cumpărătorul fără licitație al acestei societăți, este un apropiat al primului ministru al Marii Britanii, Tony Blair și unul dintre principalii finanțatori ai partidului din care Blair face parte. Nu de mult, în presa britanică , Lakshmi Mittal și Tony Blair s-au aflat în centrul unui scandal de trafic de influență, în discuție fiind adus și cazul SIDEX Galați. Prin acapararea combinatului, Mittal devine numărul unu în lume în industria de oțel. După privatizare, printr-o Ordonanță de Urgență a guvernului Năstase, SIDEX-ul beneficiază de facilități fiscale ce trebuiau elaborate înainte de stabilirea cumpărătorului.

Autostrada BECHTEL. Lucrările celebrei autostrăzi Borș – Brașov le va executa o firmă cu capital majoritar american, costurile execuției fiind apreciate de că tre experții în construcții la un preț de peste trei ori mai mare decât oricare autostradă de pe Planetă. Se pare că nici măcar intervenția președintelui Traian Băsescu, care s-a opus tuturor acestor privatizări, nu ne mai poate salva de la o altă gaură neagră din bugetul României. Adăugați la șmecheria cu poteca Bechtel permisiunea amplasării bazelor americane în coasta rușilor și a arabilor.

Rând pe rând, campioni mondiali ai mitei, i-am „convins” de performantele noastre pe francezi, pe germani, pe austrieci, pe englezi și pe americani. Falsăm zi de zi și ne mințim singuri, singura rezultantă concretizându-se în ignorarea românului de rând.

Bogdan Popescu