Autostrada Sibiu – Pitesti este un subiect controversat, ce creeaza dispute intre valceni si autorități.
Deputatul PSD de Vâlcea, Eugen Neață, precizează ca datorită ei, se va putea ajunge mai repede în Occident, la București sau la mare.
Se face precizarea că municipiul va fi legat prin câteva drumuri care vor permite un acces rapid. Viitorul drum expres Râmnicu Vâlcea – Golești – Tigveni, care este un proiect de mare importanță, dar și actualul drum național spre Sibiu, care va permite intrarea si iesirea pe autostradă.
„Autostrada Sibiu-Pitești este și autostrada noastră, a vâlcenilor. Pe ea vom merge mai rapid și mai confortabil spre Occident, spre capitala României și, mai departe, spre litoral și spre sudul însorit al peninsulei pe care ne aflăm. Sunt bucuros să-i văd pe colegii mei din Guvernul României pe aceste șantiere, încurajându-i pe constructori să mențină ritmul de lucru și o calitate cât mai înaltă a lucrărilor lor. Pe teritoriul județului Argeș mai sunt în lucru secțiunile patru și cinci, Tigveni-Curtea de Argeș și Curtea de Argeș-Pitești, cu lungimi de circa 10 și, respectiv, 30 de kilometri. Autostrada Sibiu-Pitești va avea în total 122 de kilometri și va fi prima autostradă care va traversa Carpații românești. Suntem nerăbdători cu toții să o vedem dată în folosință și să ne bucurăm de ea. Autostrada noastră Sibiu-Pitești”, a declarat deputatul PSD în Camera Deputaților.
Tronsonul care trece și prin județul Vâlcea, Boița-Cornetu, va avea 49 de poduri și viaducte, șapte tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 și 1.590 metri și un ecoduct de 210 metri, care va traversa râul Olt, calea ferată și Drumul Național 7 în zona localității Lazaret. Secțiunea Cornetu-Țigveni, parțial pe teritoriul județului Vâlcea, are o lungime de peste 37 de kilometri, iar pe această secțiune se construiește deja cel mai lung tunel de autostradă din România (1,7 kilometri).
Secțiunea Cornetu-Țigveni are în construcție 96 de poduri și viaducte, un ecoduct care va traversa râul Olt, calea ferată și Drumul Național 7 la Călinești, două noduri rutiere, la Cornetu și la Rudeni.
,,Secțiunea Cornetu-Țigveni, parțial pe teritoriul județului Vâlcea, are o lungime de peste 37 de kilometri, iar pe această secțiune se construiește deja cel mai lung tunel de autostradă din România (1,7 kilometri). Luminati-ma, au inceput lucrarile pe Cornetu-Tigveni? Cred ca sunteti intr-o grava eroare.
Vâlcea este lăsată pe ” lânga ” de toate marile proiecte de infrastructura……mai nou si Tg Jiu va fi legat direct de o autostrada de craiova… Aceste declaratii pe care le fac in mod repetat acest domn Neata împreună cu Presedintele CJ Vâlcea C-tin Radulescu sunt total pe lânga realitate…dar cce sa ne asteptam de la niste oamenii carr nu au competente necesare sa realizeze ce aberatii scot pe gura. Clar ca in acest moment noi nu reprezentam interes economoic sa fim legati de marile proiecte.. acesi domnii se laudă cu realizari care sunt nefondate si nereaiste in loc sa lupte sa dezvolte cu adevarat judetu Vâlcea. Ps: nici un mare investitor nu va veni in zona daca nu are infrastructura… panselutele si lalele din oraş nu cresc media salariilor pe zona…. nu cresc nivelul de trai al Vâlcenilor …dar domnii in cauza nu au de unde să ştie asta când duc o viață lipsita de orice grija pe seama Vâlcenilor