Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Deputatul Romeo Rădulescu iese la atac

Deputatul vâlcean spune că auditul făcut la primăria Râmnicului, comandat de fostul primar Emilian Frâncu, este o făcătură

Deputatul PDL, Romeo Rădulescu, spune că auditul extern făcut la primărie şi publicat într-un săptămânal local este cea mai proastă glumă pe care a văzut-o în ultima perioadă. ” A apărut celebrul raport de audit făcut de o firmă. Un raport de audit extern pe care USL l-a promis în 2012 pentru a scoate la iveală neregulile făcute de mine. Am înţeles că a costat 15.000 de euro, are 16 pagini. Cu scris mic nu ar fi nici 10 pagini. Am cerut oficial să mi se pună la dispoziţie şi îl am. Se face referire la nişte achiziţii făcute când eu eram primar şi despre care se spune clar că erau achiziţii directe. Se specifică o consultanţă pentru un fond european la care contribuţia Primăriei a fost zero, având în vedere că e vorba de bani europeni şi noi trebuia să angajăm o firmă pentru a face această consultanţă. Nu au fost curioşi să se uite pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice să afle că toate lucrările au fost făcute în urma unor licitaţii publice deschise. Toate! Eu am cerut oficial să mi se spună pe ce s-au luat banii, pentru cele 10 pagini pe care le putea scrie oricine! Din câte am aflat, de la angajaţii Primăriei, raportul cu pricina nu a fost făcut de acest domn care semnează pe aici, ci de un domn Bejenaru, care se tot plimba prin Primărie şi căra hârtii. Am cerut oficial, repet, pentru a afla de ce s-au cheltuit banii şi de ce mint în halul acesta”.

Câţi bani au ajuns la firma Boştină

Fostul primar a pus pe masă şi documentele în ceea ce priveşte colaborarea dintre primărie şi firma de avocatură Boştină şi asociaţii, aşa cum promisese acum o lună: „Am promis că vin cu date oficiale despre contractul avut de Primărie cu firma Boştină. S-a spus, vă amintiţi, că am dat eu 100.000 de euro acestei firme. Acest contract a fost semnat în anul 2010, în luna august şi este de asistenţă juridică standard după care s-a trecut la anexe. În 2010, această firmă trebuia să ne facă acel caiet de sarcini pentru delegarea gestiunii pe gunoi. Expira contractul şi trebuia demarată o nouă licitaţie. Au fost şi acele discuţii cu Consiliul Judeţean pentru a avea un operator comun, având în vedere că se făcea groapa de la Roeşti. În 2010 s-au plătit către firma Boştină 52.976 lei. Pe 2011, contractul a fost servicii de asistenţă juridică şi litigii până la pronunţarea unor decizii judecătoreşti definitive şi irevocabile. S-au cheltuit 159.194 lei, bani plătiţi cu ordine de plată. În 2012 s-au făcut multe acte adiţionale pentru că au fost multe procese. După ce am plecat eu din Primărie s-a mai semnat un act adiţional. Plăţile din 2012 sunt în valoare de 350.000 lei, plăţi făcute de angajamentele mele până în 6.06, în valoare de 160.000 lei, restul plătite pe vremea guvernării USL”.