Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Aurel Vlădoiu critică dur măsurile Guvernului Boc

În opinia deputatului social-democrat Aurel Vlădoiu, odonanţa de Urgenţă nr. 63 din 30 iunie 2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare prin care se stabilesc normativele de personal în administraţia publică locală loveşte în buna desfăşurare a activităţii primăriilor din ţară. Din punctul său de vedere, acest act normativ reprezintă „o gravă ingerinţă în administraţia publică locală şi ştirbirea autonomiei locale prin încălcarea principiilor constituţionale şi a acquis-ului comunitar – Carta Europeană a autonomiei locale – autonomia locală administrativ-organizatorică şi financiară, respectiv dreptul şi capacitatea efectivă a autorităţilor locale de a rezolva şi de a gestiona, în nume propriu şi sub responsabilitatea lor, ca autorităţi alese, treburile publice, în interesul colectivităţilor locale pe care le reprezintă, inclusiv în ceea ce priveşte stabilirea numărului de posturi necesar, pentru a asigura o gestiune eficientă şi a răspunde nevoilor cetăţenilor. OUG nr. 63 stabileşte, în acest sens, un număr de personal aproximativ egal pentru acestea, identic chiar între un municipiu cu un număr de 303.000 locuitori şi unul cu 400.000, numărul maxim de salariaţi fiind atins la cifra de 303.000. Alături de acest criteriu, trebuiau identificate şi altele, de exemplu dezvoltarea economică, realizarea de venituri proprii, oraşe-municipii, centre universitare şi fluxul de studenţi, municipii reşedinţă de judeţ, volumul serviciilor medicale şi calitatea acestora, care – fără îndoială – implică alte resurse, alte nevoi, un alt volum de muncă”, a declarat deputatul PSD, care a mai spus că acest val de disponibilizări va îngroşa, în fiecare judeţ, numărul şomerilor.

În plus, deputatul Aurel Vlădoiu este îngrijorat de raportul Comisiei Europene pe tema justiţiei, care a fost unul total nefavorabil. „Din cauza incompetenţei sau mai degrabă a relei voinţe a actualilor guvernanţi, România ratează examenul anual al Comisiei Europene, fiind considerată coruptă şi prea puţin transparentă. Asta în condiţiile în care, de vreo 6 ani, Traian Băsescu le tot promite românilor că rade corupţia din ţară. Ori, vedem că acest lucru nu s-a întâmplat, ba din contră, a auzit, cred, tot mapamondul despre regii asfaltului, ai bordurilor şi pavelelor din România, abonaţi la banii publici şi care au dat cele mai mari tunuri din istoria acestei ţări”, a apreciat social-democratul. Deputatul Aurel Vlădoiu mai precizează că, din păcate, nici presa internaţională nu are o părere mai bună despre România: „Ce spun agenţiile de presă şi ziarele străine, care au comentat raportul Comisiei Europene pe tema justiţiei? Că, la trei ani şi jumătate după aderarea în Uniunea Europeană, România nu numai că rămâne împotmolită în corupţie, dar asistăm şi la o lipsă de eficacitate şi transparenţă a instituţiilor cu atribuţii în lupta împotriva corupţiei. Mai spun, totodată, că Comisia Europeană a zugrăvit un tablou deosebit de întunecat despre ţara condusă de Băsescu. Agenţia France Presse relevă, de exemplu, că instituţiile de la Bruxelles au mustrat România şi Bulgaria pentru lipsurile importante din domeniile luptei anti-corupţie şi reformei judiciare. România este criticată în mod deosebit şi acuzată de voinţă politică insuficientă pentru susţinerea procesului de reformă. Nu în ultimul rând, aminteşte că noua lege privind Agenţia Naţională pentru Integritate, considerată la Bruxelles un important pas înapoi, va fi reexaminată de Parlament la solicitarea Preşedintelui României. New York Times notează că, până de curând, oficialităţile europene erau mai îngrijorate de eşecurile Bulgariei”, a conchis parlamentarul social-democrat.

RAUL POP