Următorul modul cuprinde aria curriculară: Matematică şi ştiinţe – Modulul M2: „Matematica – joc si poveste”
Modulul îşi propune să atragă elevii spre studierea acestei discipline de învăţământ prin valorificarea experienţei de viaţă a elevilor, să adaptăm unele cunoştinţe dobândite prin studiul curricumului nucleu; dobândirea pe cale intuitivă a unor noţiuni complementare curricumului nucleu. Modulul urmăreşte să ofere elevilor experienţa utilizării tehnicilor şi limbajului matematic în situaţii practice accesibile lor.
Pentru atingerea scopului propus este necesară mutarea accentului de pe predarea de informaţii pe formarea de capacităţi ale cunoaşterii : reprezentarea, analiza, sinteza, compararea, abstractizarea şi generalizarea, imaginaţia şi memoria.
Competenţe specifice
să aplice proprietăţile numerelor naturale în situaţii non-standard;
să sesizeze diversitatea contextelor în care poate fi folosită matematica şi raţionamentele matematice;
să comunice utilizând limbajul matematic;
să recunoască eficienţa eforturilor de a rezolva o problemă de viaţă prin transpunerea ei în termeni matematici;
să compună şi să descom-pună figuri şi corpuri geometrice;
să construiască obiecte semnificative prin îndoirea hârtiei urmărind indicaţiile dintr-o schemă dată;
să se implice prin joc în studiul matematicii;
utilizarea unor glume cu conţinut matematic;
rezolvarea unor probleme cu ajutorul unor soluţii neaşteptate;
exemplificarea de aplicaţii ale matematicii în diferite profesii;
să conştientizeze faptul că învăţarea matematicii, prin aplicaţiile ei practice, îi va asigura un statut social privilegiat.
Inspector școlar,
Prof. Isabella Ioniță,
responsabil activități de informare și publicitate.
Lasă un comentariu