Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!
Foto: mycity-web.com

Comerţul online în România, mult sub media Uniunii Europene

Foto: mycity-web.comConform datelor emise de Oficiul european de statistică Eurostat, România este una dintre ţările Uniunii Europene în care comerţul online înregistrează încă volume de vânzări mici, ca procent din totalul vânzărilor.

Doar 8% din volumul vânzărilor făcute de firme din România în anul 2014 reprezintă comerţ online, mult sub media Uniunii Europene, de 17%, spune Eurostat. România se află la coada clasamentului european în vânzările online, procentaje mai mici înregistrând doar Grecia (1%), Bulgaria (5%) şi Cipru (6%).

Cea mai mare pondere a sectorului de e-commerce în volumul de vânzări s-a înregistrat în Irlanda (37%), Cehia (30%), Slovacia, Finlanda şi Marea Britanie (cate 21%). Şi Ungaria are un comerţ online mai dezvoltat decât România – ponderea vânzărilor pe internet a fost de 20% din total vânzări, în anul 2014.

6% dintre firmele româneşti au vândut electronic pe piaţa internă, în anul 2014, 2% au avut vânzări online în alte state UE, iar 1% în afara Uniunii Europene.