Chinezii ar putea cumpăra o parte din Uzina Dacia. Producătorul auto Geely, din China, ar putea prelua o deținere de control la unitatea de motoare termice a Renault, conform Reuters. Asta înseamnă că structura din Uzina Dacia de la Mioveni care se ocupă de motoarele termice va fi controlată indirect de chinezi.
Luca De Mateo, directorul executiv al Renault, a declarat că producătorul francez caută să găsească un partener pentru a-și dezvolta afacerea cu motoare cu combustie, și să reducă costurile pentru tehnologie, inclusiv hibrizi.
„Acesta este genul de sector sau industrie unde ai nevoie să modifici mărimea pentru a avea sinergii și pentru a reduce costul pentru utilizatori. Este un proiect care există pentru a proiecta mașinile noastre pe combustie internă în viitor. Avem nevoie de un partener pentru a face asta și facem asta”, a spus De Meo.
Oficialul Renault a spus că societatea pe care o conduce este în discuții cu guvernul francez cu privire la evoluția strategiei sale. „Nu este o chestiune de autorizare. Este doar o disciție continuă pe diferite subiecte pe care le avem cu unul dintre principalii noștri acționari”, a spus el.
Recent, Luca de Meo a declarat acționarilor că studiile interne arată un „potențial puternic” pentru planul de a crea entități separate pentru activitățile electrice și cele cu combustie internă, scrie Automotive News Europe. Potrivit acestuia, planul nu este de a împărți compania în două, ci de a crea două entități separate cu aproximativ 10.000 de angajați fiecare, cu un potențial parteneriat pe partea de motoare cu combustie internă.
„Vedem vehiculele electrice ca un business în creștere și ICE (n.r. motoarele cu combustie internă) ca un generator stabil de cash”, a spus De Meo în cadrul unei conferințe. „Este o nevoie industrială să separăm cele două echipe, deoarece joacă sporturi diferite”, a explicat De Meo.
Entitatea dedicată mașinilor electrice ar urma să fie centrată în Franța, în timp ce activitățile cu combustie internă ar urma să se desfășoare în locații din afara țării, unde Renault construiește deja majoritatea vehiculelor sale neelectrice. Această entitate pentru motoare cu combustie va include așadar fabrici care vor produce motoare și cutii de viteze pentru mașini pe benzină și hibride în Spania, Portugalia, Turcia, România și America Latină. „Toate cercetările și studiile pe care le-am făcut au confirmat deja potențialul foarte puternic al acestei operațiuni”, a declarat de Meo, adăugând că „toate opțiunile sunt încă pe masă”.
Lasă un comentariu