Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

„Goshindo-ul conduce spre o anumităprofunzime interioară!

Shihan Liviu Bădescu, la șase ani de la înființarea Federației Române de Karate și Aiki Goshin-Do:

De șase ani de zile, din 24 ianuarie 2001, în cadrul Federației Române de Karate și Aiki Goshin-Do (cu sediul în Rm. Vâlcea), Liviu Bădescu (Shihan 6 DAN) pretinde o atitudine fundamental diferităFață de erorile care se produc în sistemul sportiv, atât în ceea ce privește latura tehnică și spirituală, pe de o parte, cât și Față de transformarea Budo-ului japonez într-un surogat comercial, pe de altăparte. Numit și „calea autoapărării spiritului”, Goshindo-ul conduce, inevitabil, spre o anumităprofunzime interioarăși, din acest punct de vedere, el nu mai reprezintăun simplu ansamblu de tehnici. Aspectul mental își pune puternic amprenta asupra acestora, care devin extrem de puternice și periculoase, păstrându-și astfel caracterul profund original. Fondatorul metodei, japonezul Takeshi Sawada (10 DAN), considerăcă partea de autoapărare fizică nu este decât un subprodus, un nivel minim de ucenicie și insistăasupra faptului că adevărata valoare rezidăîn semnificația lui spirituală. Federația Românăde Karate și Aiki Goshin-Do, cu sediul în Rm. Vâlcea, pledeazăpentru acea revenire a Artelor Marțiale pe făgașul lor firesc, tradițional, considerând că acestea nu pot fi divizate de imperative aparținând unor poziții partizane, singulare și restrictive.

Domnule Bădescu, ce este, până la urmă, tehnica unui luptător?
– Un luptător poate avea o tehnică de execuție impecabilă: forță, viteză, ritm, armonie. Cu toate acestea, dacă tot ansamblul nu are spirit, profunzimile acestei tehnici nu pot fi atinse. Tehnica este ceva exterior, în timp ce spiritul este ceva interior. Interiorul trebuie exprimat de exterior și niciodatăinvers. Cea mai mare greșealăpe care o fac o parte din cei care studiazăArtele Marțiale este aceea că ei considerătehnica un simplu instrument de autoapărare. Componenta centralăa antrenamentului – autoperfecționarea – nu mai cade asupra propriei persoane, ci este „transferată” asupra adversarului. Tehnica „modelează” adversarul, dar te modeleazăși pe tine. Nu trebuie uitat că este necesar săte cizelezi mereu, din punct de vedere spiritual.
Dar arta luptei?
– Deseori, auzim spunându-se că artele Marțiale trebuie înțelese ca o expresie a spiritului, dar nucleul lor ireductibil, de o fascinantăși tulburătoare prezență, îl constituie filozofia ca înțelepciune, dar și ca sistem de gânduri și reprezentări. Valabilitatea principiilor elaborate și promovate de marii maeștri s-a dovedit reală, ele devenind un cod moral pentru toți cei care doresc cu adevărat progresul umanității. Un cod moral nu este coercitiv. El nu interzice și nu proclamăanumite atitudini, ci reprezintăun contract liber consimțit, o convenție a unei conviețuiri perfecte între oameni. Cineva afirma că arta luptei, mai presus de orice, este arta recunoașterii meritelor și calităților celui cu care te confrunți. Mi-a plăcut mult această frază. De aceea, încearcă sădai dovadăde înțelegere în ceea ce privește punctul de vedere al partenerului tău de dialog. Nu trebuie să-l accepți, ci doar trebuie săfaci efortul de a-l asculta. Aceasta este o luptăcu tine însuți, dar este și unul din cele mai ciudate fenomene: lupta împotriva ta. că utarea spiritualănu este îndreptatăspre ceea ce se întâmplă, ci spre cel că ruia i se întâmplă. Acest mod de abordare evităconfruntarea fizică , datorităefortului conștient pe care trebuie să-l faci. În alte condiții, viața ta nu mai poate decurge liniștit. Preocuparea de a-l înțelege pe celălalt, de a-l asculta, trebuie săte conducă spre acel mod conștient, deliberat, de a câștiga o luptă. Ea poate deveni un bun prilej de a cunoaște un om și, de ce nu, de a-ți face un prieten.
Totuși, puține din principiile pe care le expuneți se aplică în viața cotidiană
– Trebuie săînvățați săfiți mai meditativi, pentru că numai așa puteți descoperi misterele vieții. Urmăriți și că utați întotdeauna calea echilibrului, calea realizării spirituale. Îinta nu este atât de departe cum puteți crede. Numai că , dacă doriți săajungeți acolo, trebuie săvăfolosiți „ambele picioare”. Trebuie săaveți voința de a parcurge „calea” și de a văîntregi ca oameni. Din păcate, și spun acest lucru cu regret, sunt mulți semeni de-ai noștri care nu doresc acest l

Narcis Stefan