Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

În Vâlcea, există peste 7 mii de persoane cu actele de identitate expirate

REALITATE. Ilie Ciontu, șieful Direcției Județene de Evidență a Populației Vâlcea, spune că, în urma actualizării listelor electorale permanente nu există diferențe de persoane. Există câteva, susține Ciontu, dar acestea sunt infime. Totu și, potrivit declarațiilor șiefului Direcției de Evidență a Populației cele mai mari probleme sunt legate de dificultățile întâmpinate în stabilirea exactă a numărului de decedați.  

Directorul Direcției Județene de Evidență a Populației Vâlcea, Ilie Ciontu, ne-a declarat că, în județul Vâlcea, există peste 7 mii de persoane care nu por să- și exercite dreptul de vot, din pricina faptului că au buletinele expirate. „Populația activă a județului nostru este de 410.081 de locuitori. Există destui de mulți locuitori ai județului care nu au acte de identitate, ori sunt minori care au împlinit 14 ani și nu și-au făcut actele de identitate. Dintre aceștia, peste 7 mii de persoane au actele de identitate expirate, aceștia neputând, așadar, să- și exercite dreptul de vot. Restul, diferența până la 9 mii, sunt minori. Decedații sunt trei categorii. Dacă un cetățean român decedează undeva pe teritoriul străin, actul de deces se face acolo unde a fost constatat decesul. Ca să poată fi scos din baza de date din România, acel deces trebuie să fie recunoscut de autoritățile române. Documentul respectiv trebuie să fie adus în România pentru a fi transcris, pentru a putea să fie scos din baza de date. Așadar, eu trebuie să-i fac certificat de deces românesc. Spre exemplu, o naștere poți să o declari chiar dacă a avut loc într-o localitate din Spania. Te poți duce la o ambasadă din Madrid sau de undeva și îți poți declara copilul acolo. Ofițerii de stare civilă de acolo sunt obligați să înregistreze copilul. Apoi, toate aceste date se întorc la Primăria Sectorului 1 București. Oricum, vreau să vă spun că după ce am reevaluat listele permanente electorale, am constatat diferențe infim de mici. Nu avem probleme din acest punct de vedere. Până acum, avem 33 de localități unde totul se face informatizat, dar, din păcate, și în țară sunt puține astfel de zone unde se întâmplă acest lucru. Dacă nu se informatizează starea civilă, pentru a nu mai exista probleme legate de furnizarea informațiilor, primarii nu vor putea, niciodată, face o actualizare a listelor”, a precizat Ilie Ciontu.