Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!
camera hotel simfonia copy

Hotelurile din Râmnicu Vâlcea, vânate de ţeparii din alte judeţe

Ultima modă printre escrocii care tranzitează Vâlcea pare să fie sejururile gratuite în locaţii de lux. Fără o lege clară care să protejeze unitatea hotelieră de astfel de indivizi, proprietarii unor hoteluri din Râmnicu Vâlcea s-au trezit „ciuruiţi” la factură de acelaşi individ la mai puţin de trei luni. Hunedoreanul Marius Ungureanu, în vârstă de 28 de ani, a reuşit performanţa să se cazeze în hotelurile lui Nicolae Barbu şi Nicolae Sofianu câte 4-5 zile, fără să scoată un ban din buzunar. Paguba, nu imensă ce-i drept, de vreo 1500 lei i-a convins pe hotelieri că trebuie să pună în aplicare şi alte planuri de a contracara asaltul altor „clienţi” de acest gen.

Tupeu maxim

După ce vreme îndelungată a militat pe lângă şefii săi să ofere un aer civilizat la primirea în unitatea hotelieră, facturând contravaloarea serviciilor abia la finalul sejurului, managerul de vânzări de la Hotel Simfonia, Adelina Militaru, recunoaşte că este gata să sufle şi în iaurt după ce s-a fript cu escrocul Ungureanu. „Povestea este simplă: un domn deosebit, se prezintă la recepţia unui hotel deosebit, completează fişa de cazare şi invocă o deosebită poveste cum că va plăti la sfârşitul perioadei de şedere pentru că nu se poate hotărî pe ce companie să i se completeze factura. Doar datorită relaţiilor bune dintre hotelierii din oraşul nostru s-a constatat că deosebitul domn este la a doua abatere de acest gen, aşa că a fost rugat respectuos să achite serviciile consumate până la momentul respectiv. După o oră de scuze lamentabile, s-a contactat Poliţia. Poliţiştii s-au prezentat foarte repede, foarte eficienţi , dar… în România nu există lege care să protejeze unitatea hotelieră de astfel de «infractori», care se prezintă la hotel, consumă ce doresc şi pleacă fără să plătească. Să vă spun reacţia deosebitului domn? «Şi dacă m-aţi prins ce aţi rezolvat?». Singura metodă prin care poţi preveni aceste cazuri este să se încaseze anticipat, dar în acelaşi timp poţi fi rău privit de către o parte din oaspeţi”, explică Adelina Militaru.

„Client” cu antecedente

Într-adevăr managerul de vânzări al Hotelului Simfonia a fost avertizat prin „radio-şanţul” din domeniu că Marius Ungureanu nu era la prima ispravă de acest gen, în urmă cu două luni acesta petrecând 5 zile într-un apartament de la Hotel Maria, unitate ce îi aparţine omului de afaceri Nicolae Barbu. Dacă paguba a fost limitată de telefonul primit de la o cunoştinţă care a avertizat-o cu privire la obiceiurile „deosebitului domn Ungureanu”, Adelina Militaru nu îşi poate scoate din cap faptul că în România hotelierii sunt lăsaţi de izbelişte în astfel de situaţii. „Mi-au explicat cei de la Poliţie. Dacă îl puneam la muncă îi încălcam drepturile de cetăţean. Măcar în Statele Unite există o lege care îi obligă pe aceşti escroci să presteze ore de muncă până la recuperarea pagubei. La noi, nimic. Nu am ce să reproşez poliţiei, a venit prompt, dar nu aveau ce lege să invoce. I-a verificat datele din buletin, sunt reale, dar cum vă spuneam nu au avut ce să îi facă”, mai spune Adelina Militaru. Conform juristului Florin Făgeţeanu singura soluţie pentru recuperarea daunei o reprezintă instanţa: „Poate fi acuzat de înşelătorie, dar este un traseu sinuos în instanţă. Nu este un caz singular însă. În 2005 a fost un egiptean care s-a cazat la un hotel din Râmnicu Vâlcea, a stat două luni fără să plătească şi a lăsat în urmă o pagubă de 25.000 lei”.