Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

CNA și RAC sancționează publicitatea negativă promovată de acționarul minoritar PCC SE

București, 18 Mai 2011 – Conducerea Oltchim salută decizia Consiliului Național al Audiovizualului, care a cerut în ședința din 12.05.2011 intrarea în legalitate a spotului publicitar „PCC Oltchim”, difuzat pe posturile de televiziune Money Channel și Realitatea TV, și conformarea acestuia regulamentelor CNA. Prin această decizie, CNA confirmă utilizarea de către acționarul minoritar PCC SE a unei publicități agresive, care nu asigură o informare corectă a publicului și o concurență loială, întrucât este echivocă și induce în eroare tocmai cu privire la caracterul publicitar, de promovare. În acord cu observațiile membrilor CNA, reiese că publicitatea promovată de PCC SE nu are un conținut care să promoveze imaginea, produsele sau serviciile unei companii ci, prin asocierea imaginii și numelui unei societăți – în cazul de față Oltchim – într-un context negativ, nefavorabil acesteia, finalitatea demersului publicitar asumat de PCC SE este ambiguă, nerezultând în mod evident dacă se dorește promovarea unui acționar minoritar sau afectarea imaginii societății la care acesta deține acțiuni. Decizia CNA vine după ce, în data de 11.05.2011, Comitetul Etic al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) a recomandat PCC SE revizuirea comunicării și eliminarea acelor afirmații care pot conduce la afectarea imaginii Oltchim. Deciziile CNA și RAC vin să confirme și să întărească îngrijorările pe care conducerea Oltchim  le-a exprimat de nenumărate ori în ultima vreme, cu privire la campaniile de publicitate agresive ale acționarului minoritar PCC SE, campanii menite să discrediteze activitatea combinatului, cu scopul de a netezi drumul PCC SE spre o preluare facilă a Oltchim, la o valoare de piață mult diminuată. „Acțiunile concertate de diminuare a valorii Oltchim se înscriu în strategia PCC SE de a bloca activitatea combinatului în vederea privatizării societății la o valoare cât mai scăzută. Prin mesaje transmise prin intermediul publicității plătite, prin care se fac afirmații grave și neadevărate, PCC SE reprezintă o amenințare pentru desfășurarea corectă a procesului de privatizare anunțat recent de Ministerul Economiei”, declară Constantin Roibu, Director General al Oltchim. Deciziile din ultima vreme ale instanțelor din România, precum și avertismentele venite din partea instituțiilor cu putere de reglementare în domeniul publicității și audiovizualului, arată lipsa de temei a demersurilor PCC SE. Imediat după intrarea în acționariatul Oltchim, PCC SE a derulat o serie de acțiuni ostile în urma cărora activitatea companiei a fost blocată iar societatea a suferit grave prejudicii de imagine. În urmă cu cinci ani, înainte ca PCC SE să intre în acționariatul companiei, Oltchim înregistra următoarele rezultate financiare: cifra de afaceri de 491,369 milioane de euro, exporturi în valoare de 354,017 milioane de euro, investiții în valoare de 51,841 milioane de euro, un profit de 2,491 milioane de euro și EBITDA de 28,836 milioane Euro. După intrarea PCC SE în acționariatul companiei, prin blocarea de către acesta a majorării capitalului social al societății, Oltchim a înregistrat pierderi financiare, ajungând la capitaluri proprii negative. În ultimii ani, pierderile s-au majorat ca urmare a acțiunilor PCC de blocare în justiție a unor finanțări pe care Oltchim intenționa să le acceseze. „PCC SE este direct răspunzător de blocarea activității societății, de funcționarea redusă a acesteia și de toate pierderile înregistrate în ultimii ani. Campania publicitară negativă susținută de PCC are ca scop, pe lângă blocarea activității Oltchim, și înlăturarea oricărui investitor serios  interesat în procesul de privatizare”, completează Constantin Roibu. Biroul de presă Oltchim SA