Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Scandalul transportatorilor din sudul Vâlcii

• Patronul Pulsar SRL acuză favorizarea concurenţei prin intermediul comisiilor CJ Vâlcea

Florin Ionescu, patronul SC Pulsar SRL, firma de transport care asigură legătura între Râmnicu Vâlcea şi două localităţi din sudul judeţului, oraşul Bălceşti şi comuna Zătreni s-a prezentat astăzi în faţa consilierilor judeţeni pentru a-şi exprima nemulţumirea faţă de greşelile personalului din subordinea lui Ion Cîlea. În plus, patronul firmei de transport consideră că unele erori comise în întocmirea graficului de transport pe perioada 2014-2019 nu fac decât să favorizeze concurenţa directă reprezentată de transportatorul Obadă SRL.

Autocar pe post de rachetă

Deşi prestează servicii de transport persoane de mai bine de şase ani pe cele două trasee, patronul de la Pulsar s-a trezit că la noua „împărţeală” făcută la licitaţia de atribuire a licenţelor pe traseu, cursele dintre Bălceşti şi Râmnicu Vâlcea au fost diminuate cu una. Mai mult, calculele făcute de şefa Autorităţii Judeţene de Transport din cadrul CJ Vâlcea, Nadia Văduva, obligă şoferii de la Pulsar să conducă mai abitir decât Ayrton Senna. „Până anul trecut am funcţionat cu patru curse pe zi între Bălceşti şi Râmnicu Vâlcea. Acum ne-au redus cursele alocate la doar trei/zi. În schimb, Obadă Transport a primit dreptul de a efectua curse fix în intervalul în care mie mi-a fost suspendată cea de-a patra cursă. Nici timpii nu au fost calculaţi bine.Mă obligă să parcurg traseul Bălceşti -Râmnicu Vâlcea în două ore şi patruzeci de minute. Pe acest traseu am 65 de staţii de călători, iar viteza legală este de 50 km/h. Traseul are peste 100 de kilometri. Şoferii mei ce să facă? Să arunce călătorii pe geam şi să-i culeagă pe cei din staţii cu arcanul? La fel pe traseul către Zătreni, am 56 de staţii pe 104 kilometri pe care trebuie să-i parcurg în două ore şi cinci minute”, se plânge transportatorul.

Bătălie pe traseele lungi

CJ Vâlcea a mai fost scos odată ţap ispăşitor în scandalul derulat între 2009-2012 între firmele de transport Antares şi Matdan pe traseul Râmnicu Vâlcea- Drăgăşani. Profitul lunar estimat de către proprietarul Antares Transport, Dumitru Becşenescu, era de 30.000 euro în 2010. Abia de anul trecut, Matdan SRL şi-a asigurat exclusivitatea pe acel traseu, liniştind apele în curtea CJ Vâlcea. Cu doar alte câteva trasee lungi rămase în judeţ, printre care şi cele spre Bălceşti şi Zătreni, reprezentantul Pulsar SRL consideră că nu este exclus ca situaţia să se încingă în curând între firmele de transport persoane din judeţ. „Da, sunt nişte greşeli destul de… parşive. La un moment dat, cineva din CJ îmi explica faptul că Obadă şi-a achiziţionat mai multe microbuze şi nemaiavând atâtea licenţe de traseu riscă să intre în faliment. Înţeleg problema, dar de aici şi până la favorizarea concurenţei mi se pare totuşi un pas cam mare. Nu m-ar mira să se redeschidă o bătălie similară celei dintre Antares şi Matdan pe traseele mai lungi din judeţ”, consideră Florin Ionescu. Încercarea acestuia de a lua cuvântul în cadrul şedinţei de Consiliu Judeţean a fost blocată de preşedintele Ion Cîlea. Patronul firmei de transport a fost chemat la discuţii după şedinţă de secretarul judeţului, Constantin Dirinea şi de Ion Cîlea, însă în afara unor promisiuni vagi nu a putut obţine nicio clarificare a situaţiei.