Cu scurt timp în urmă, atât șoferi ai firmei Matdan, cât și pasagerii în slujba cărora ar trebui să fie afaceristul argeșean Daniel Matei, ne-au căutat pentru a ne pune la dispoziție mai multe documente scandaloase cu privire la ce se întâmplă în interiorul acestei societăți, altfel una sancționată drastic până acum de către autoritățile locale și naționale. Printre documentele în posesia cărora am intrat, se numără mai multe diagrame și foi de parcurs din care reiese foarte clar faptul că patronii acestei firme își obligă angajații să încalce flagrant legea, mai ales în ceea ce privește nerespectarea normelor AETR privind programul de lucru, fapt care este anchetat pe străzile din toată țara, autoritățile verificând minuțios șoferii de camioane și autobuze, în urma gravelor și numeroaselor evenimente petrecute în ultima perioadă.
Pe lângă acestea, am mai intrat și în posesia unor cărți de vizită care au fost înmânate călătorilor în loc de bonuri fiscale sau bilete, tot sezonul estival, pe traseul Rm. Vâlcea – Mangalia. Potrivit unor angajați ai firmei Matdan, s-ar părea că inclusiv patronul Matei Daniel ar fi efectuat curse spre Litoralul Românesc în această vară, motiv pentru care solicităm imperios inspectorilor Antifraudă să urgenteze ancheta pe care o au în desfășurare cu privire la aceste cărți de vizită ce au ținut loc de bonuri fiscale încă de la data de 20 septembrie, de când, potrivit surselor noastre ar fi intrat în posesia acestor dovezi.
La Matdan, se fură ca-n codru
Din imaginile de mai jos se vede cum înainte de a alimenta rezervorul microbuzului firmei, unul dintre șoferi, alimentează mai întâi niște bidoane pentru mașina personală. Nimic prea ieșit din comun, practica furtului de motorină fiind un lucru cam la fel de vechi precum însăși meseria de șofer. Scandalos este că înșiși șefii din cadrul Matdan se comportă ca niște lupi puși paznici la oi. Am intrat în posesia unui mesaj scris de către unul dintre șoferi, pe nume Marius Condoiu, patronului Matdan, Daniel Matei, în care se arată următoarele: „Dacă tot se vorbește numai despre șoferi, hai să ridicăm ștacheta puțin mai sus. Așadar, domnule Matei, știți cumva unde sunt alternatoarele și electromotoarele de la mașinile din spatele autogării de la Drăgășani? Vă spun eu: un electromotor mi l-a vândut domnul Ciucă (n.r.: este vorba despre unul dintre directorii firmei, pe nume Nicolae Ciucă, zis „Bebe”), mie cu suma de 130 lei, iar celelalte piese au avut aceeași soartă anume: se defectează la colegii mei, care sunt „oamenii” susnumitului și așa mai rămâne o piesă pe plus…
Aceeași problemă este și cu facturile de la motorină: se încasau banii de la Drăgășani, mai stăteau 2-3 zile la birou, după care se încasau încă o dată banii, de la Rm. Vâlcea. Și nu vorbim de facturi de 200-300 de lei. Ia să căutați prin arhivă să vedeți câte bonuri de motorină figurează pe mașinile scoase din uz și garate la gardul autogării din Drăgășani, mașini care unele din ele nu mai au nici motoare montate pe ele!”, susține șoferul Matdan Marius Condoiu.
Călătorii, înșelați, agresați și înjurați ca la ușa cortului: „Du-te dracu’ de proastă!“
Zilele trecute, a ajuns la redacție o înregistrare video din care reiese că un șofer despre care sursele noastre ne-au informat că se numește Nicolae Glodeanu, după ce că nu i-ar fi dat bilet unei călătoare, ar mai fi și înjurat-o ca la ușa cortului, dând-o dracu de mai multe ori și făcând-o proastă în mod repetat. Menționăm că nu este prima dată când acest șofer procedează astfel, deoarece pe anumite curse, acesta refuză să meargă până la capăt de linie, probabil pentru a economisi suficientă motorină încât să își recupereze paguba zilnică de la păcănele, acesta fiind un împătimit al jocurilor de noroc de acest gen, cu mai puțin de un an în urmă, patronul dându-l afară pe motiv că își însușise peste 5000 de lei din încasările firmei, pe care îi pierduse la aparatele din Autogara Dacos din Râmnicu Vâlcea, însă, ulterior, l-a reangajat. Cu un an în urmă, același șofer a numit-o târfă și a înjurat-o pe o fată de numai 16 ani. Aceasta s-a adresat poliției Rutiere, care se afla chiar în stația de la Tătărani, aceștia urmărindu-l și blocându-l în trafic la intrarea în Băbeni. Deși a avut un comportament agresiv și față de oamenii legii, iată că acesta transportă în continuare oameni.
Cu circa doi ani în urmă, a fost mare scandal în birourile firmei Matdan de la Autogara din Drăgășani, după ce unul dintre șoferii acestei firme ar fi refuzat să îi permită unei călătoare din Băbeni, abonată a firmei, să urce în microbuz pentru că ar fi refuzat să se îmbrace în fustă scurtă, așa cum îi ceruse acesta. Femeia i-a spus soțului, iar acesta a fost la un pas de a comite un gest necugetat… Toate acestea se întâmplă din cauză că patronul firmei Matdan, Daniel Matei, nu își permite criterii de selecție drastice, la angajarea șoferilor, el căutând doar angajați cărora să la poată cere foarte mult și să îi plătească foarte puțin.
Lasă un comentariu