Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Primăria Râmnicului a primit 27 milioane lei pentru stingerea datoriilor către CET Govora

DATORII ACHITATE. Primăria Râmnicului a primit un ajutor financiar de 27,2 milioane lei pentru achitarea datoriilor către societatea CET Govora. Săptămâna trecută, Guvernul a suplimentat  bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor cu suma de 302,7 milioane de lei, la capitolul 81.01 „Combustibili şi energie”, titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice”, special pentru achitarea datoriilor către furnizorii de energie termică, majoritatea aflate la un pas de faliment, din cauza datoriilor neachitate de administraţiile publice locale dar şi de către populaţie. Cele mai mari sume au fost alocate primăriilor conduse de favoriţii liderilor PDL. Astfel, din cele 36 de beneficiare, primăria Arad a  primit suma cea mai mare, cu 7 la sută mai mult decât  Bucureşti, de patru ori cât Timişoara şi de zece ori cât Clujul. 36 de primării din România au scăpat de datoriile înregistrate către furnizorii de energie termică. Guvernul a decis în şedinţa din data de 27 octombrie să aloce aproximativ 315 milioane de lei pentru achitarea acestor obligaţii financiare. Sumele au fost suportate   din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, aproximativ 302,7 milioane de lei şi din Fondul de Rezervă al Guvernului – 12 milioane de lei. Suma de 302,7 milioane de lei a fost prevăzută în bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor la rectificarea bugetară din luna august a acestui an. Banii vor fi folosiţi exclusiv pentru achitarea obligaţiilor (datoriilor) către furnizorii de energie termică. Prin alocarea acestor fonduri, Guvernul doreşte să se asigure că agenţii care produc energie termică vor avea suficiente stocuri de combustibil pentru sezonul rece, evitând astfel posibile întreruperi în asigurarea căldurii pentru populaţie. Judeţul Vâlcea a primit bani pentru două administraţii locale: Băile Olăneşti – 1,2 milioane lei şi Râmnicu Vâlcea – 27,2 milioane lei. Capitala a primit 37,1 milioane lei, Arad – 41,1 milioane lei, Bacău – 15,1 milioane lei, Braşov – 17,1 milioane lei, Brăila – 4,6 milioane lei, Buzău – 390.000 lei, Călăraşi – 700.000 lei, Călimăneşti – 2,2 milioane lei, Cernavodă – 100.000 lei, Constanţa – 31,2 milioane lei, Craiova – 19,2 milioane lei, Cluj-Napoca – 4,1 milioane lei, Deva – 1,8 milioane lei, Drobeta-Turnu Severin – 5,5 milioane lei, Focşani – 1,3 milioane lei, Giurgiu – 4,3 milioane lei, Galaţi – 500.000 lei, Iaşi – 6,8 milioane lei, Miercurea-Ciuc – 1,2 milioane lei, Motru – 7,8 milioane lei, Oradea – 32 milioane lei, Odorheiu Secuiesc – 900.000 lei, Olteniţa – 100.000 lei, Paşcani – 4,9 milioane lei, Piatra-Neamţ – 2,3 milioane lei, Petroşani – 500.000 lei, Ploieşti – 3 milioane lei, Suceava – 13,3 milioane lei, Târgu Mureş – 900.000 lei, Timişoara – 9,3 milioane lei, Tulcea – 572.000 lei. Principiul care a stat la baza alocărilor prevăzute în proiect constă în diminuarea arieratelor bugetare şi închidere pe circuit – la bugetul de stat, cu respectarea următoarelor criterii: unităţile administrativ teritoriale  să înregistreze obligaţii la operatorii economici care furnizează energie termică populaţiei, în sistem centralizat (conform OG nr. 10/2011); furnizorii de energie termică din subordinea unităţilor administrativ teritoriale să înregistreze obligaţii la: furnizorii de combustibil sau producătorii de agent termic şi la bugetul de stat. DANA NEDESCU