Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

ADI Salubrizare intră în pâine! Toate hotărârile de CL au fost adoptate!

În sfârşit se poate ţine Adunarea Generală a ADI Salubrizare, care a fost convocată pentru marţi, 3 noiembrie a.c. la orele 10.00 în sala mare a Consiliului Judeţean Vâlcea de către preşedintele Asociaţiei, consilierul judeţean Victor Popescu.

În acest moment, Victor Popescu se află în posesia tuturor celor 180 de hotărâri de consiliu local şi judeţean ale celor 89 de localităţi, plus CJ Vâlcea, necesare pentru intrarea în activitate a ADI Salubrizare.

În şedinţa din data de 3 noiembrie a.c., care va avea cvorum, trebuie să se voteze bugetul Asociaţiei, precum şi aducerea în concordanţă cu legislaţia actuală a statutului Asociaţiei. De asemenea, trebuie demarată şi prima etapă necesară derulării procedurilor de licitaţie publică pentru desemnarea câştigătorilor zonali ai serviciului de salubrizare în judeţul Vâlcea.

„Sper ca toate forţele politice din Vâlcea să-şi dea mâna pentru a putea face funcţională această structură, care trebuia să funcţioneze de 5 ani de zile. Am reuşit să le explic primarilor reticenţi de ce este nevoie ca această Asociaţie să funcţioneze şi am convingerea că având toate hotărârile adoptate am făcut un prim pas important”, ne-a declarat preşedintele ADI Salubrizare, Victor Popescu.

Unul dintre primarii care s-a opus luni la rând adoptării hotărârilor de CL necesare pentru ADI Salubrizare este Nicolae Voicescu, edilul din Fârtăţeşti. Acesta chiar a spus că intenţionează să se retragă din Asociaţie.

Potrivit statutului Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „orice asociat care se retrage din Asociaţie este obligat să plătească: sumele corespunzătoare rambursării de către operator a împrumuturilor contractate pentru finanţarea dezvoltării (modernizare, reabilitare, bunuri noi, indiferent dacă sunt extinderi sau înlocuiri) infrastructurii aferente Serviciului respectivului asociat, de care a beneficiat în perioada în care a fost membru ai Asociaţiei, plus cheltuielile aferente acestor împrumuturi; sumele corespunzătoare investiţiilor de care a beneficiat in perioada in care a fost membru al Asociaţiei, altele decât cele prevăzute la lit a); sumele corespunzătoare răscumpărării Contractului de Delegare prevăzut de acesta”.

Dacă decizia primarului din Fârtăţeşti ar fi fost dusă la bun sfârşit, aceasta ar fi fost extrem de costisitoare pentru localitate, riscându-se pierderea finanţării pentru alimentare cu apă şi canalizare.

În acest moment, toţi primarii din cele 89 de localităţi au emis hotărârile de Consiliu Local, iar marţi urmează să aibă loc o şedinţă de la care nu va lipsi niciun edil.