Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Traseul autostrăzii Pitești – Sibiu va trece prin Călimănești

Traseul celei mai așteptate autostrăzi din România, Sibiu – Pitești, a fost stabilit, iar județul Vâlcea nu este ocolit. Informații neoficiale din zona Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale atestă faptul că autostrada se va lega și de municipiul Râmnicu Vâlcea și va trece pe la Călimănești.

Se pare că un rol important în luarea acestei decizii și accelerarea demersurilor, l-au avut Uzina Dacia de la Mioveni și membrii Sindicatului Autoturisme Dacia. În următoarele zile, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale va prezenta oficial toate datele și aspectele tehnice ale traseului autostrăzii Pitești-Sibiu.

Punctul de plecare este capătul Autostrăzii Bucureşti-Piteşti și va continua de la Bascov către Curtea de Argeş, urmat de un nod rutier la Tigveni care se va intersecta cu drumul județean care leagă în prezent municipiul Curtea de Argeş de orașul Râmnicu-Vâlcea. Dinspre Nord, din satul Văleni, traseul autostrăzii cotește către Vest, pentru a fi construite două tuneluri, după care traseul intră pe Valea Oltului, la Călimăneşti, traseu care va lega şi Râmnicu-Vâlcea la autostradă.

Valea Oltului va avea cea mai lungă succesiune de tuneluri, cel mai mic având 600 m, iar cel mai mare 2.800 de metri. Lângă localitatea Racoviţa va fi următorul nod rutier, apoi drumul continuă pe Valea Oltului până la Boiţa, unde urmează să fie construită legătura cu autostrada Făgăraş-Sibiu. Următorul nod rutier va fi la Veştem și se va intersecta cu actualul drum Sibiu-Braşov, după care se va realiza conexiunea cu actuala centură a Sibiului construită deja. Primul tronson va fi o şosea de mare viteză între Piteşti şi Curtea de Argeş, unde vor fi construite 14 poduri, iar pe ultimii 15 kilometri dintre Boiţa și Sibiu, vor fi ridicate 12 poduri şi viaducte.

În primii ani șantierul în zona Călimăneștiului și a întregii zone de nord va oferi locuri de muncă după care punerea în folosiință a noii autostrăzi va aduce stațiunii și întregii zone o dezvoltare explozivă. Centrul de interese pentru investițiile în turismul balnear, dar și investițiile în turismul montan va cunoște o intensificare la nivelul stațiunilor de pe Valea Prahovei.

Succesiunea tunelurilor și complexitatea inginerească din zona Călimănești – Racovița va face din această porțiune de autostradă cel mai frumos tronson de pe toată distanța Nădlac – Constanța!

Conform ultimelor informațiilor, Autostrada Pitești Sibiu costă cel puțin 1,6 miliarde euro și va fi o realizare inginerească complexă, cu șapte tunele și zeci de poduri și viaducte. Termenul de finalizare a lucrărilor va fi în anul 2021.