Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Poliţiştii rutieri, reinstruiţi să spună „NU” mitei

INIŢIATIVĂ. Deşi se zvonea că venirea comisarului-şef Gabriel Constantin – reprezentant al Direcţiei Generale Anticorupţie, şi a comisarului-şef Lucian Diniţă – directorul Direcţiei Rutiere din cadrul IGPR, la Vâlcea, dă startul unei evaluări a fiecărui poliţist în parte în vederea viitoarelor şi iminentelor concedieri din Poliţie, aceştia au negat cu vehemenţă acest lucru. Ei susţin că menirea lor este de a schimba comportamentul poliţiştilor rutieri din trafic şi combaterea corupţiei din rândul acestora.

Miercuri, 1 iunie 2011, la sediul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Vâlcea, a avut loc o conferinţă de presă a Serviciului Rutier Vâlcea. Alături de şeful acestui serviciu, Florian Ioniţă, au fost prezenţi şi comisarul-şef Gabriel Constantin – reprezentant al Direcţiei Generale Anticorupţie, precum şi comisarul-şef Lucian Diniţă – directorul Direcţiei Rutiere din cadrul IGPR. Conform declaraţiilor, prezenţa acestora în judeţul Vâlcea se datorează unui program pus în aplicare în întreaga ţară, program ce se referă la reinstruirea efectivelor de poliţie rutieră cu privire la modul de acţiune în trafic şi prevenirea corupţiei. Deşi se zvonea că venirea celor doi comisari-şefi la Vâlcea dă startul unei evaluări a fiecărui poliţist în parte în vederea viitoarelor şi iminentelor concedieri din Poliţie, aceştia au negat cu vehemenţă acest lucru. Cert este un lucru însă, conducerea Inspectoratului General de Poliţie este extrem de nemulţumită de comportamentul poliţiştilor rutieri în trafic şi au găsit de cuviinţă să-i reinstruiască. Mai mult decât atât, corupţia din Poliţia Rutieră din întreaga ţară a început să le dea bătăi de cap, motiv pentru care sunt decişi să o combată. „Sunt câteva probleme pe care şi mass-media şi societatea le-a semnalat, probleme legate de atitudinea, modul de acţiune şi modul de aplicare a legii de către poliţiştii rutieri. Este deranjant că de circa nouă ani, dar totuşi prezintă o cutumă acel obicei ca, atunci când este oprit de poliţie, şoferul să se dea jos din maşină şi să se ducă la maşina poliţistului rutier. De aici încep fel de fel de discuţii care degenerează, unele ajungând chiar la ultraje. Practic este o nerespectare a normelor rutiere, pentru că şoferul este obligat, conform acestor norme, să rămână în maşină cu mâinile pe volan. Vrem să eliminăm micile înţelegeri dintre poliţişti şi şoferi care nu fac altceva decât să ducă la probleme de corupţie” – a spus şeful Poliţiei Rutiere din cadrul IGPR, comisar-şef Lucian Diniţă.

Cazurile de corupţie din rutieră au scăzut

Reprezentantul Direcţiei Generale Anticorupţie, comisarul – şef Gabriel Constantin, a ţinut totuşi să precizeze că din anul 2009 şi până în prezent cazurile de corupţie au scăzut simţitor. Cu toate acestea, acesta spune că poliţiştii care acceptă să primească mită nu au niciun fel de scuză şi vor fi eliminaţi din Poliţie. „Legea se aplică la fel pentru toată lumea atunci când este vorba de luare de mită sau dare de mită. Avem nevoie de sprijinul societăţii civile pentru nu trebuie să conştientizăm numai funcţionarul public, ci să-i atragem atenţia şi cetăţeanului care nu trebuie să dea poliţistului mită. În ultimii ani, se înregistrează o scădere a cazurilor de corupţie în Poliţia Rutieră. Vă dau exemplu anilor 2009 şi 2010. Dacă în 2009 am avut peste 80 de cazuri de poliţişti rutieri corupţi, în 2010 au fost doar puţin peste 20 de cazuri” – a declarat comisarul-şef Gabriel Constantin – reprezentant al Direcţia Generală Anticorupţie.