Acasă Actualitate Gamification- Un nou mod distractiv de a paria online

Gamification- Un nou mod distractiv de a paria online

Dacă și tu ești un fan al jocurilor online, cu siguranță că ai auzit de expresia “gamification”. Este un nou termen în industrie și, în esență, este un termen care se referă la faptul de a atrage mai mulți jucători online. Tot mai multe cazinouri se folosesc de gamification pentru a crea o experiență virtuală la cazino nu foarte diferită de cea a unui cazino fizic. Acest lucru este valabil mai ales pentru cazinourile care oferă jocuri live. Pragmatic Play este locul unde vei putea avea parte de o astfel de experiență.

Acest proces este o modalitate foarte bună de a crea anumite situații și caractere cu care jucătorii să interacționeze și să îi facă să simtă că fac parte din poveste. Jocurile video din prezent le permit jucătorilor să își creeze avatare, făcându-i pe jucători o parte predominantă a poveștii. Alte aspecte în care gamification poate să facă trecerea spre o experiență de gaming mai bună este la bonusurile de bun venit, turnee și premii. Graficile impresionante, sunetele foarte realiste și opțiunea de a folosi căști fac experiența de la cazino mai bună, astfel că jucătorii vor simți mereu că se pregătesc de o aventură sau o misiune de fiecare dată când se conectează la cazino.

Din ce este formată ideea de gamification

Ideea de gamification are câteva principii și elemente de design, precum:
∙        Clasamente
∙        Puncte
∙        Urmărirea performanței
∙        Medalii
∙        Coechipieri
∙        Avatare
Faptul de a putea să concurezi cu alți jucători și să îți urmărești performanța este o parte atrăgătoare de la jocurile online și este exact ceea ce îi face pe jucători să revină la laptop, consolă, calculator sau dispozitiv mobil. Acesta este exact cazul cu gaming-ul online, întrucât premiile sunt foarte ispititoare, precum și bonusurile pentru jucători. Cei care au suficiente abilități ca să câștige se pot aștepta să plece acasă cu un jackpot mare.

Puțină istorie

Gamification este un termen nou doar dacă vorbim de lumea gaming-ului online. Partea de practică datează încă din epoca de piatră, atunci când adulții își învățau copiii cum să termine sarcinile casei sub forma unui joc. Același lucru se întâmplă astăzi în școli. Gamification-ul îi ajută pe profesori să facă modurile în care predau mai amuzante și să îi implice mai mult și pe elevi.

Un alt sector care a adoptat gamification acum mult timp este cel de jocuri video. Cum? Prin faptul că au folosit o unealtă pentru a înregistra progresul jucătorilor, să înregistreze câștigurile și să îi pună la încercare pe jucătorii online. Cum a îmbunătățit acest lucru implicarea jucătorilor? Majoritatea dintre jucătorii online se joacă pentru a concura, fie să își depășească propriul record personal sau să câștige împotriva altor jucători, fie aceștia prieteni sau străini. Atunci când se joacă împotriva prietenilor, elementele de gamification le permite jucătorilor să se exprime, să socializeze, să își îmbunătățească abilitățile și să ajungă la un rang mai înalt față de colegii lor.

Cum se folosesc developerii de jocurile de gamification? 

Developerii se folosesc de gamification prin faptul că introduc premii ascunse, aventuri noi și nivele, lucru care îi ajută pe giganții din industrie să adauge un element de spontaneitate. Jucătorii se pot duela între ei de mai multe ori pentru a recupera banii pe care i-au pierdut. Acesta este un avantaj și pentru faptul de a atrage și mai multă lume la jocurile nou lansate de la Sloturi. Nu este ceva ieșit din comun pentru cazinouri să creeze turnee sau curse la Sloturi în care să fie incluse și jocurile noi apărute.

O altă modalitate prin care unele cazinouri folosesc termenul de gamification în ofertele lor este prin introducerea sălilor de chat, clasamente, misiuni, hărți cu progresul propriu înregistrat și jackpot-uri progresive, care cresc considerabil cu cât jocul devine mai greu. Aceste premii adiționale includ puncte la competiții, premii în bani, rotiri gratuite sau trageri la sorți.

Gamification-ul îmbunătățește experiența utilizatorului? 

Experiența utilizatorului (user experience) sau UX cum este denumită în industrie se bazează foarte mult pe gamification. Site-urile online de gaming pentru a putea ține pasul cu noile tehnologii au nevoie de interacțiune între om și calculator sau alți jucători atunci când joacă într-un tărâm online. Totuși, cum îmbunătățește gamification-ul experiența utilizatorului? Prin faptul că folosește câteva mecanici din joc și dinamici pentru a evoca emoții, inspiră loialitate și crește interacțiunea jucătorului.

Aceste dinamici de obicei includ realizări, colaborări, competiții, explorare, elemente de surpriză și progres. Mecanismele care definesc o altă parte a experienței utilizatorului includ nivele, puncte, misiuni, medalii și tabele de scor. Alte elemente includ chei spre alte nivele, evenimente sau turnee. Simplu spus, termenul de gamification este o unealtă virtuală de marketing care îi face pe jucători să interacționeze cu un anumit produs. Această unealtă de marketing variază între cazinourile clasice și cele care sunt deținute de către giganții din industrie ce promit cea mai bună experiență video.

Practic, gamification-ul este prezent în foarte multe industrii în prezent, care se folosesc de elementele pe care le-am enumerat pentru a îmbunătăți experiența jucătorilor și a utilizatorilor diferitelor platforme. Bineînțeles, acest termen este corelat în mod direct cu experiența utilizatorilor, întrucât scopul său este de a îmbunătăți această experiență și de a avea rezultate pozitive. Totuși, nu este tocmai ușor să faci acest lucru în special în industria cazinourilor, motiv pentru care nu toate cazinourile au reușit să facă această trecere sau să aibă rezultate bune.

Concluzie

Probabil că acum bagajul tău de cunoștințe este și mai bogat și ai descoperit un termen nou în caz că nu îl știai deja: gamification. Acest termen datează de foarte mult timp, chiar dacă poate că la început nu avea această denumire, ea fiind preluată în prezent pentru a putea fi înțeleasă mai ușor. Multe aspecte de gamification pot fi întâlnite în foarte multe locuri în prezent în mediul online. Pentru cazinouri este destul de dificil să facă acest lucru pentru a atrage și mai mulți jucători, mai ales pentru că este o industrie foarte mare și competiția este pe măsură.

image_pdfVezi ca PDFimage_printPrintează articolul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.