Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

INCREDIBIL! Reţeaua de cale ferată din România nu este electrificată integral

Senatorul de Vâlcea Adrănel Cotescu atrage atenţia asupra unei situaţii incredibile: reţeaua de cale ferată din România nu este electrificată integral, deşi ne aflăm în anul de graţie 2016. Prin intermediul unei interpelări adresate ministrul Transporturilor, Dan Marian Costescu, senatorul Cotescu este interesat să afle când se va electrifica și moderniza integral rețeaua de cale ferată a țării. Adrănel Coescu mai atrage atenţia asupra faptului că în această privinţă ne aflăm pe locul 59 într-un clasament internaţional, după ţări precum Maroc, Kazakstan, Tunisia, Tadjikistan sau Muntenegru.

„Rețeaua feroviară a României nu este electrificată integral. Potrivit Institutului Naţional de Statistică, România avea la sfârşitul anului trecut 10.777 de kilometri de linii de cale ferată, dintre care numai 4.029 de kilometri electrificaţi. În această situaţie, achiziţiile de locomotive şi automotoare electrice sunt inutile. Odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, CFR Infrastructură trebuia să asigure o viteză minimă de 160 de km/oră pentru trenurile de călători şi de 120 km/oră pentru cele care transportă marfă pe Coridoarele Pan-Europene IV şi IX. Cu 160 km/oră se circulă doar pe tronsonul Bucureşti-Constanţa, dar nu întotdeauna. Reţeaua de linii de cale ferată creşte anual cu mai puţin de 10 kilometri, dar tot neelectrificaţi. Achiziţiile de material rulant s-au oprit în anul 2011 când au fost cumpărate ultimele locomotive. De patru ani se fac doar reparații ale materialului rulant.

Din punct de vedere economic, locomotivele electrice sunt mai eficiente. De asemenea, trendul nu mai este să se achiziţioneze locomotive, ci automotoare, pentru care costurile de folosire sunt mult mai reduse, deşi costurile de achiziţie sunt mari. Pentru mai mult de 5.000 de kilometri de reţea feroviară trebuie făcute reparaţii capitale. În aceeaşi situaţie se regăsesc peste 10.000 de poduri şi podeţe, şi 90% din instalaţiile fixe de tracţiune şi de centralizare electrodinamică, situaţie care determină un număr foarte mare de restricţii de viteză în peste 300 de zone ale reţelei feroviare. Elementele de infrastructură se defectează din ce în ce mai des şi necesită reparaţii. Forumul Economic Mondial a plasat România pe ultimul loc în UE în ceea ce priveşte calitatea infrastructurii feroviare. Într-un clasament internaţional suntem pe locul 59, după ţări precum Maroc, Kazakstan, Tunisia, Tadjikistan sau Muntenegru”, se arată în interpelarea senatorului Adrănel Cotescu.