Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!
Foto: cars.ro

Volkswagen şi-a prezentat noul model de autoturism electric

Foto: cars.roVW Budd-e Concept prefigurează noua familie de modele electrice a mărcii germane.

La CES 2016, care se desfășoară în aceste zile în Las Vegas, Volkswagen a prezenta un concept de vehicul electric cu date tehnice impresionante.

Prototipul prezentat la CES 2016 reînvie spiritul ludic al legendarului Bulli (Microbus), precursorul MPV-ului Multivan din zilele noastre.

Budd-e nu este, însă, doar o reinterpretare modernă a lui Bulli, ci și primul exponent al noii platforme modulare MEB (Modular Electric), menită să dea naștere unei întregi game de mașini electrice, începând din 2019.

Cu dimensiuni tipice segmentului mediu (lungime de 4.597 mm, o lățime de 1.940 mm și o înălțime de 1.835 mm), VW Budd-e Concept este poziționat convenabil la granița dintre Touran si Sharan. Designul îmbină elementele retro impuse de renumele înaintașului Bulii cu detalii futuriste precum blocurile optice full-LED supradimensionate, camerele video cu rol de oglinzi retrovizoare, panourile solare integrate în plafon sau sertarul multifuncțional DrobBox, inteligent camuflat sub bara de protecție din spate.

Două motorizări electrice montate pe fiecare dintre cele două punți, o unitate anterioară de 100 kW/136 CP/200 Nm și una posterioară de 125 kW/170 CP/290 Nm, lucrează în tandem pentru a pune în mișcare toate cele patru roți, VW Budd-e Concept beneficiind, astfel, de avantajele tracțiunii integrale.

Puterea maximă a ansamblului este estimată la 305 CP, iar cuplul, la 490 Nm. Budd-e poate atinge o viteză maximă de 180 km/h și ajunge la 100 km/h în 7 secunde. Înzestrat cu o baterie Li-Ion de 92,4 kWh, conceptul prezentat la CES poate fi reîncărcat, în funcție de tipul de priză, în cel puțin 30 minute, autonomia maximă anunțată de Volkswagen fiind de 533 km.

Interiorul este un exemplu de minimalism. Pe planșa de bord sunt grefate doar un display tactil curbat și, bineînțeles, un volan. Ecranul este împărțit în trei zone distincte, dedicate navigației, funcțiilor multimedia sau instrumentelor de bord. Și pasagerii se vor bucura de minunile tehnologiei, un alt display tactil fiind integrat în ușa posterioară de pe partea șoferului. Bancheta nu este nici ea una convențională. În locul acesteia regăsim o canapea cu design inedit.

Pentru Volkswagen, direcția viitorului este destul de clară, imaginea afectată de scandalul Dieselgate necesitând un plan nou de evoluție a viitoarelor modele. BUDD-e este așteptat să intre în producția de serie în 2018.