Nu este prima dată când, în paginile ziarului nostru, vorbim despre incompetenţa şi lipsa de interes a şefului Secţiei Drumuri Naţionale Vâlcea, Eugen Mănescu. Cuvintele noastre pot părea dure, însă sunt cât se poate de realiste. Drumurile naţionale din judeţul Vâlcea sunt capcane ale morţii, iar domnul Mănescu nu se sinchiseşte să ia măsuri.
După cum bine se ştie, DN 7, pe ruta Piteşti – Râmnicu Vâlcea – Sibiu, este unul dintre cele mai periculoase drumuri din România, dar şi cele mai circulate. Anual, zeci de oameni îşi pierd viaţa în accidente rutiere produse pe această şosea, iar singurii care strigă în gura mare că trebuie luate măsuri urgente sunt poliţiştii rutieri ai SPR Vâlcea. Dar, ei vorbesc, ei aud! Pentru că şeful Secţiei Drumuri Naţionale Vâlcea, Eugen Mănescu, priveşte cu indiferenţă la tragediile care se produc pe Valea Oltului, la Milcoiu sau la Goleşti.
DN 7 este lipsit total de sisteme de siguranţă şi informare în traficul rutier, de dispozitive de protecţie pe drumuri, precum şi de un sistem de monitorizare în trafic. Cât despre starea carosabilului este inutil să mai vorbim, pentru că ea este de ani de zile execrabilă, deşi, chipurile, este DRUM EUROPEAN (E81).
DN7, „şoseaua morţii”
O ultimă statistică, realizată de la începutul anului şi până în prezent, arată că pe DN 7, pe raza localităţilor Milcoiu, Râmnicu Vâlcea, Bujoreni şi Călimăneşti, s-au produs nu mai puţin de 37 de accidente rutiere, soldate cu 11 morţi, 34 de răniţi grav şi 40 de răniţi uşor.
Au fost stabilite şi două puncte negre pe DN7, unul dintre acestea fiind între kilometrul 163 şi kilometrul164, pe raza localităţii Goleşti, unde s-au produs 14 accidente grave soldate cu 2 morţi, 21 de răniţi grav şi 11 răniţi uşor. Cel de-al doilea punct negru este între kilometrul 169+800 şi 170+800, pe raza localităţii Budeşti, unde s-au produs 12 accidente grave soldate cu 1 mort, 13 răniţi grav şi 8 răniţi uşor.
Cele mai recente tragedii au avut loc chiar la sfârşitul săptămânii trecute, când două persoane au murit în accidente rutiere pe DN 7, la Milcoiu şi la Goleşti, iar alte şapte victime au ajuns la spital cu răni grave.
Mănescu refuză amplasarea dispozitivelor de protecţie pe DN7
În consecinţă, pe aceste zone din trafic cu risc ridicat, Poliţia Rutieră Vâlcea a solicitat în nenumărate rânduri să se ia măsuri. Sarcina pică în curtea Secţiei Drumuri Naţionale Vâlcea, care trebuie să ia măsurile de siguranţă în trafic, la sugestiile poliţiştilor rutieri.
Ultima solicitare a poliţiştilor rutieri a fost ca pe una dintre cele mai periculoase puncte, la Milcoiu, să fie amplasate pe carosabil separatoare pe sensuri de circulaţie sau, pe coborâre, limitatoare de viteză. Nu mai vorbim montarea unor parapeţi pentru garantarea siguranţei în trafic impuse de normele europene, pentru că în multe zone de pe DN7 lipsesc cu desăvârşire. Numai că, Eugen Mănescu refuză constat să se implice.
În aceste condiţii şi luând în vedere lipsa de implicare a şefului Secţiei Drumuri Naţionale Vâlcea, suntem îndreptăţiţi să-l întrebăm: Domnul Mănescu, câţi oameni mai trebuie să moară în accidente rutiere pe drumurile naţionale din Vâlcea pentru ca dumneavoastră să vă faceţi treaba?
Lasă un comentariu