Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

DAN NIŢU: Viitoarea autostradă Sibiu-Pitești poate fi șansa întregii regiuni Oltenia de a se dezvolta!

Traseul viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești trebuie să avantajeze atât municipiul Râmnicu Vâlcea, județul Vâlcea, dar și întreaga regiune Oltenia, este de părere senatorul PNL, Dan Niţu.

Senatorul Niţu a fost prezent dezbaterea care a avut loc luni, 23 noiembrie, la Consiliul Județean Vâlcea cu reprezentanții proiectantului și ai Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, solicitând un răspuns clar al celor de la CNADR în ceea ce priveşte planurile existente în ceea ce privește legătura autostrăzii cu celelalte județe din Oltenia.

Senatorul Nițu a declarat că susține varianta care se apropie cel mai mult de Râmnicu Vâlcea, variantă susținută și de toți ceilalți participanți la dezbaterea de luni.

„Vorbim de o autostradă de care să beneficieze toată lumea, nu doar o parte a României. Aceasta trebuie să dea o șansă de dezvoltare economică durabilă întregii regiuni Oltenia care, în perspectiva alegerii variantei pe care au susținut-o cei de la CNADNR, ar lăsa această regiune să se zbată în continuare în sărăcie. Este important să gândim pe termen lung. Un traseu care să treacă cât mai aproape de Râmnicu Vâlcea va ajuta mult dezvoltarea economică a orașului și a județului nostru, unul sărac și ocolit de investitori, printre alte și datorită infrastructurii rutiere destul de precare. Asigurarea unei legături între autostradă și celelalte orașe importante din Oltenia, prin Râmnicu Vâlcea, ar avea un impact pozitiv asupra dezvoltării economice a întregii regiuni.

Îngrijorările cu privire la construcția sau circulația prin tuneluri nu se justifică, atâta timp cât în lume și în Europa se construiesc și tuneluri subacvatice fără probleme. Mai mult, acestea asigură o mai mare siguranță în trafic, sunt mai ușor și ieftin de întreținut și nici nu limitează prea mult viteza de rulare. Nici argumentul că aceste tuneluri vor determina o crește a duratei lucrărilor nu sunt întemeiate. Reprezentanții CNADNR au precizat că această variantă presupune un termen de execuție cu doi ani mai mare decât varianta pe care, mai mult sau mai puțin direct, o susțin ei. Dacă la ora actuală nu avem autostradă, nu se datorează numeroaselor tuneluri, ci incompetenței celor care s-au aflat la conducerea Ministerului Transporturilor.

Astfel, se pune întrebarea: ce alegem? Varianta care este mai ieftină și ușor de construit, deși aici vorbim de bani europeni, sau alegem acea variantă care este cu adevărat utilă și necesară? Eu aleg varianta care avantajează atât municipiul Râmnicu Vâlcea și celelalte zone ale județului, cât și Oltenia, având convingerea că cei care gestionează rețeaua de drumuri din România vor avea în vedere și conexiunea Olteniei cu Europa vestică”, a precizat senatorul Nițu.