Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Drumurile și podurile din Vâlcea se transformă în șantier

Continuă calvarul șoferilor!

În perioada 2007 – 2008, pe drumurile naționale și podurile din Vâlcea vor avea loc peste 60 de lucrări de reabilitare, consolidare și asfaltare

Circa 60 de lucrări de reparații, reabilitări sau asfaltări de drumuri și poduri va derula în acest an și în cursul anului următor Secția Vâlcea „Drumuri Naționale” din cadrul Companiei de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. această informație a fost furnizatăde directorul tehnic al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Vâlcea (din care face parte și SDN Vâlcea) în cadrul unei întâlniri cu președintele Consiliului Județean Vâlcea, Dumitru Bușe, care s-a desfășurat în cursul săptămânii trecute. În aceste sens, specialiștii de la DRDN Craiova au întocmit un document cu graficul de lucrări demarate deja sau care se preconizeazăsăînceapăîn cursul anului viitor.

 

Majoritatea lucrărilor vor demara în anul 2008

 

La capitolul lucrări demarate în județul Vâlcea, documentul Direcției Regionale de Drumuri Naționale Craiova menționeazăopt obiective de investiții. Dintre acestea amintim patru lucrări pentru consolidarea și refacerea cale de pod pe drumul DN 7A Voineasa – Obârșia Lotrului (la km 19), lucrare realizatăîn proporție de 60%. O altălucrare demaratăși care va fi finalizatăîn curul acestui an este cea aflatăpe drumul DN 67, consolidare terasamente pe o porțiune de 4 kilometri. Toate aceste lucrări au fost incluse în proiectul de eliminare a efectelor calamităților și măsurii de prevenire a lor, finanțat de Banca Europeană de Investiții. În schimb, în cadrul acestui program, anul viitor se preconizeazădemararea altor lucrări dintre care amintim: protecție versanți pe DN 7, refacere și protecție cale pasaj pe DN 7, refacere și consolidare la pasaj pe DN 7la Râul Vadului, consolidare și protecție versanți pe o porțiune de 23 km din drumul DN 7A, consolidare și supraînălțare drum DN 7D, consolidare și amenajare la pod pe DN 64 peste râul Olănești în localitatea Păușești Măglași, refacere pod și amenajare DN 67 Râmnicu Vâlcea – Horezu peste pârâul Ciupa la Slătioara, consolidare și apărare la pod pe DN 67 peste râul Bistricioara în localitatea Costești, consolidare și apărare la pod pe DN 67 peste pârâul Costești, în localitatea Tomșani. De asemenea, se preconizeazăca anul viitor sădemareze următoarele lucrări: consolidare terasamente pe DN 67 Târgu Jiu – Râmnicu Vâlcea pe 12 kilometri, consolidare și amenajare la pod peste pârâul Otăsău la Bârzești, consolidare și amenajare la pod pe DN 67 peste pârâul Bunești, consolidare la podul peste râul Olteț în localitatea Lăcusteni, consolidare la podul pe DN 67B peste râul Cerna în localitatea Măciuca, consolidarea podului peste pârâul Pesceana în localitatea Crețeni, consolidarea podurilor peste valea Budești și Valea Cungrea, consolidare și protecție versanți pe varianta de ocolire a orașului că limănești. La obiectivele de reparații capitale, Secția Drumuri Naționale are în derulare sau aproape finalizate cinci lucrări: reparații capitale la pod pe DN 64, refacere rampe și consolidare pod pe DN 65C, consolidare terasamente pe DN 65C, consolidare versanți pe DN 7A la kilometrul 48. În cadrul obiectivelor cu finanțare BIRD, BERD, BDCE și Guvernul României sunt în pregătire 24 de lucrări, dintre care majoritatea sunt deja contractate. Dintre acestea amintim: lucrări hidrotehnice și consolidare suprastructurăla șase poduri, consolidare terasamente și refacerea lucrări hidrotehnice la alte 14 obiective de investiții la drumuri și poduri aflate pe raza județului Vâlcea.

 

Lucrări aflate în derulare

 

Potrivit unui raport realizat de Secția de Drumuri Naționale din Râmnicu Vâlcea și transmis Prefecturii Vâlcea, în prezent, sunt în derulare aproape 50 de proiecte de reabilitare a drumurilor, valoarea totalăfiind de 72 milioane euro. Toate aceste lucrări la tronsoanele de drum din județ au fost demarate în urma unei inventarieri realizatăpe fiecare drum în parte, reușindu-se prinderea lor pe diverse surse de finanțare, apelându-se, în general, și la împrumuturi externe. Secția de Drumuri Naționale Râmnicu Vâlcea are în administrare nouădrumuri naționale, din care DN 7 – Milcoiu – Câineni și DN 7A – Brezoi – Voineasa – Vidra – Obârșia Lotrului, DN 64 – Drăgășani – Râmnicu Vâlcea și centura că limăneștiului, adică 91 km de drumuri europene, 125 km drumuri principale și 266 km drumuri secundare. În prezent sunt în derulare lucrările la podul peste râul Topolog, din localitatea Milcoiu, valoarea acestora pe anul în curs ajungând la 3,3 milioane lei noi, precum și construirea unui podeț nou la Goranu, lucrări realizate de SC Hidroconstrucția SA. Referitor la DN 7, Milcoiu – Câineni, proiectele în executie privesc consolidarea versanților din zona că ciulata – Câineni, pentru acest an costurile ajungând la 830.000 lei noi, precum și refacerea pasajelor Viaduct – Cârligu Mic și Viaduct Râul Vadului și refacerea viaductului din zona Proieni. Au fost finalizate lucrările de consolidare a terasamentelor din Milcoiu, prețul întregii lucrări fiind de 2,7 milioane lei noi. Cele mai multe lucrări au loc sau sunt în curs de derulare pe DN 7A Brezoi – Voineasa – Obârșia Lotrului. Astfel, la Brezoi se executălucrări hidrotehnice și de consolidare a suprastructurii unui pod, valoarea acestuia fiind de 240.000 lei noi, prin finanțare BIRD. De asemenea, la Brădișor se aflăîn derulare mai multe lucrări ce au ca scop consolidarea versanților din aval de baraj, aici având loc în ultimii trei ani alunecă ri grave de teren. La Malaia se realizeazădouă lucrări de refacere a unor poduri, valoarea totalăa acestora ajungând la 620.000 lei noi pentru fiecare. Cu finanțare din partea statului, au loc în zona stațiunilor Voineasa și Vidra două lucrări de consolidare a versanților, valoarea acestora fiind de 2,25 milioane lei noi, respectiv 1,16 milioane lei noi, numai o parte urmând a fi finalizate anul acesta. O lucrare la fel de importantă, derulatăpe același tronson de drum are în vedere prevenirea inundațiilor. Este vorba, mai precis, de o lucrare aflată, deocamdată, în faza de proiecție, valoarea acesteia estimându-se a se ridica la 86,8 milioane lei noi.