Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

ÎNCEPE ȘCOALA

 3 milioane de elevi vor răspunde la strigarea cataloagelor

 

Ministerul Educației Cercetării și Tineretului a stabilit structura anului școlar, potrivit că reia cursurile vor începe luni, 15 septembrie 2008 și se vor încheia, sâmbătă, 13 iunie 2009, însumând 35 de săptămâni de școală. Anul școlar 2008 – 2009 este organizat în două semestre. Semestrul I începe luni, 15 septembrie 2008 și se încheie vineri, 6 februarie 2009, fiind întrerupt de vacanța de iarnă, care începe sâmbătă, 20 decembrie 2008 și se terminăduminică , 4 ianuarie 2009. Semestrul II ține de luni, 9 februarie 2009 până vineri, 12 iunie 2009. ” Raul POP

 

A venit toamna și odatăcu ea și școala. Pentru părinți acest lucru înseamnă discuții și cheltuieli suplimentare pentru bugetul familiei, pentru copii emoții și revederea cu colegii, iar pentru ceilalți care nu mai sunt demult copii, dar nici copii nu au, renasc amintiri. Nu existăo metodămai bunăde socializare și integrare decât prin intermediul școlii. Sondaje recente aratăcă peste 60% dintre elevi sunt percepuți ca fiind obraznici, leneși, dezinteresați și aproximativ doar 15% dintre elevi sunt inteligenți și conștiincioși restul, fiind considerați de nivel mediu. Cu toate acestea peste 90% dintre părinții chestionați doresc ca copiii lor să-și continue studiile. Pentru micuții școlari începerea școlii poate fi însoțităde bucurie dar și de multăneliniște. Copiii vor învăța despre oameni din afara familiei lor și vor lua contact cu greutățile școlare, își vor face noi prieteni.Pentru unii, mai sensibili emoțional, începerea fiecă rui an școlar poate fi o problemăși un stres. Emoțiile se pot transforma în teamăși acest lucru nu este greu de sesizat de că tre părinți. Numai de părinți. Meseria de profesor nu se aflăprintre meseriile cele mai solicitate, dar este încă respectată.Un cadru didactic nu este doar „un formator de oameni”, ci un model pentru majoritatea elevilor, chiar dacă aceștia pot avea de la șapte la peste două zeci de ani. Indiferent de „rolul” pe care îl joacă la un moment dat, profesorul le transmite nu numai valori cognitive ci și valori morale. Concluzia este că avem nevoie de o școalăcare săofere mediul unde respectul, încrederea, siguranța și afecțiunea săfie elemente de bazăși pentru copiii care nu le-au cunoscut în mediul familial. Este un lucru greu de realizat, dar absolut necesar. În ciuda schimbărilor din societatea contemporană, școala rămâne principalul mijloc de realizare profesionalăși socialăpentru tinerii din România.