Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

AM PRIMIT LA REDACTIE

         Au trecut numai câteva zile de la punerea în aplicare a Noului Cod Rutier și reacțiile conducă torilor auto au început să apară. Ceea ce este puțin îngrijorător. Oamenii cred că au dreptate și simt că împotriva lor se dispun sancțiuni nejustificate, fiind singura țară din Europa cu un regim atât de draconic în impunerea și sancționarea abaterilor de la regulile circulației rutiere. De aceea, am hotărât să punem la dispoziția tuturor șoferilor nemulțumiți de impunerea unor restricții de circulație total aiurea în desfășurarea traficului auto paginile ziarului nostru. Deschidem, deci, o nouă rubrică de presă intitulată „Reacții la punerea în aplicare a Noului Cod Rutier”, publicând o scrisoare primită la redacție chiar în ziua ediției de astăzi. Responsabilitatea afirmațiilor revine autorilor. ” VOCEA VÂLCII

 

       ” Am primit la redacție/Reacții la punerea în aplicare a Noului Cod Rutier

 

              PE DN1 SE CIRCULĂ CU O VITEZĂ NEPERMISĂ DE NOILE REGLEMENTĂRI

 

              Dată fiind ocupația mea, circul foarte mult prin țară , iar de circa 14 ani, de când posed permis de conducere, am însumat peste 600.000 de km. Cei mai mulți kilometri i-am parcurs în extraurban, fără să am la activ NICI UN ACCIDENT produs din vina mea sau din a altuia. Asta pentru că , în primul rând, sunt foarte atent la drum și atenția, părerea mea, trebuie să sporească cu cât viteza de deplasare e mai mare. Recunosc foarte sincer că niciodată nu am respectat viteza legală în localitățile de tranzit situate pe drumurile europene și naționale, pentru simplul fapt că nu se poate merge cu 50 de km/h.  Pe autostrada Pitești București, de exemplu, drum expres construit cu 4 benzi, nu poți circula precum pe Lipscani sau orice stradă îngustă. Cu 50 de km/h, cu o mașină bună, nu zic vreuna de viteză, zici că stai pe loc. Mersul pare de melc. Pentru cine are obiecții la ceea ce am spus, stând acasă pe fotoliu și plecând, o dată la o lună 30 de km până la țară la părinți, propun o deplasare împreună până la Pitești și să facem o statistică , verificând câți șoferi de autoturisme se deplasează cu viteza regulamentară, în localități, adică cu 50 km/h? Vă răspund tot eu: aproape nimeni. Asta pentru că , pe relația Rm. Vâlcea București,  mai mult de 45% din drum se află cuprins în interiorul localităților. Dacă autoritățile vor să găsească motive pentru a introduce restricții din ce în ce mai absurde, o pot face foarte ușor. Din păcate, accidente se întâmplă tot timpul, iar aceste tragedii îndoliază familii. De aceste evenimente nedorite de nimeni se prevalează Poliția rutieră pentru a cere instituirea de restricții tip „MELC”, cele mai multe de-a dreptul „tâmpite”, care, dacă s-ar respecta ad-literam, ar provoca adevărate congestii de trafic. Mărirea vitezei de deplasare are ca urmare descongestionarea traficului. Surprinzător, pe DN1, porțiunea București-Brașov, s-a decis ridicarea restricției de circulație în localități de la 50 la 70 km/h. Probabil, pe acolo circulă și guvernanții noștri în drumul lor că tre pârtiile de ski… Și, fie vorba între noi, în centrul Predealului, al Comarnicului sau al Bușteniului nu prea îți vine să mergi cu 70-80 km/h (10 km/h în plus sunt tolerați). E prea mult, dată fiind aglomerația și multiplele treceri de pietoni. Cum să mergi cu aproape 80km/h în centrul Predealului?
              Viteza de  50 km/h în localitățile de tranzit, mai ales pe drumurile cu 4 benzi (ca în porțiunea de drum Rm. Vâlcea spre Drăgășani podul de la F-ca de ață,  până la podul de la Oltchim-), e o restricție nejustificată. De la țăranul care merge cu varză în mașină la piață până la șeful Poliției sau la președintele Consiliului Județean, puțini sunt cei care o respectă. Ridicați, fraților, limita de viteză la 70-80km/h și apoi fiți intransigenți! În altă ordine de idei, s-au menționat în noua prevedere rutieră despre depășirile neregulamentare… Știți câte linii continue sunt trasate în mod absurd și fără nici o logică de aceste adevărate capete pătrate? De asemenea, știți în câte locuri unde depășirea înseamnă aproape sinucidere sunt linii discontinui și depășirea este permisă? Curbe la dreapta lipsite de vizibilitate, vârfuri de pantă unde trebuie să ai o macara ca să vezi dacă vine cineva pe contra sens… Cred, După părerea mea, că cca 50% din marcajele care interzic sau permit depășirea sunt puse aiurea. Încercați să verificați dvs. ceea ce am spus în această scrisoare. Sau, poate, vă răspunde șeful Poliției Rutiere Vâlcea, la toate aceste nedumeriri. Declanșând o adevărată dezbatere publică pe tema Noului Cod Rutier, sunt convins că se vor face corecțiile necesare unei circulații europene prin România. În cazul în care veți avea curajul provocă rii dezbaterii sau publică rii scrisorii, vă asigur de întreaga mea colaborare și prețuire,

 

                                                                                           ” Nicolae Fundătureanu