Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

DE RÂSUL CURCILOR: CNADR vrea să construiască Autostrada Piteşti – Sibiu pe calea ferată Vâlcea – Vâlcele

Importanţa Autostrăzii Piteşti – Sibiu pare să fie realizată doar de muritorii de rând care-şi doresc să călătorească la standarde moderne, şi nu de responsabilii de la Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi din România (CNADR).

Aceştia, arătându-şi incompetenţa şi iresponsabilitatea, au anunţat că noua autostradă se va construi pe actualul amplasament al căii ferate Rm. Vâlcea – Vâlcele, a anunţat oradesibiu.ro. Anunţul incredibil i-a lăsat pe mulţi cu gura căscată, iar specialiştii din domeniu se arată sceptici că această autostradă se va mai realiza vreodată.

Noua gafă a CNADR ne demonstrează că deşi acum autostrada Sibiu-Piteşti reprezintă o prioritate, după ce Master Planul General de Transport a fost modificat de câteva ori, pentru că ne aducem aminte fostul ministru al Marilor Proiecte considera autostrada Comarnic – Braşov mai importantă decât Piteşti – Sibiu, această investiţie care şanse slabe să fie realizată. Modul nerealist şi aproape flegmistic în care tratează CNADR investiţia ne demonstrează că nici în 2020 nu vom circula pe autostrada Sibiu – Piteşti.

În studiul de fezabilitate realizat de un consorţiu de firme, traseul autostrăzii trecea prin localitatea Curtea de Argeş, la nord-est de Râmnicu Vâlcea. Cumva, CNADR a reuşit să modifice reaseul, iar acum acesta ar urma să fie realizat pe „amplasamentul existent“ al căii ferate Vâlcea-Vâlcele, proiect început în vremea lui Nicolae Ceauşescu, dar părăsit în 1996.

Gafa CNADR a apărut într-un plan de acţiune pentru anul 2015, unde CNADR a publicat o listă de proiecte de infrastructură rutieră care “vin în sprijinul utilizatorului final“. Aici se regăseşte şi proiectul „Drum pe amplasamentul căii ferate Râmnicu Vâlcea-Vâlcele“, unde specialiştii CNADR explică că se va începe construcţia autostrăzii Sibiu – Piteşti, folosindu-se un amplasament existent.