Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Răzmeriță la Arhiepiscopia Râmnicului: Stareţii şi Stareţele dezaprobă comportamentul monahilor de la „Lacul Frumos”

Arhiepiscopia Râmnicului a emis un comunicat în data de 9 august 2015, în care dezaprobă comportamentul monahilor de la „Lacul Frumos”, din localitatea Vlădeşti, județul Vâlcea. Astfel, în conformitate cu Statutul pentru Organizarea şi Funcţionarea Bisericii Ortodoxe Române şi Regulamentul pentru organizarea vieţii monahale, Stareţii şi Starețele de la Arhiepiscopia Râmnicului s-au delimitat faţă de acţiunile monahilor de la Mănăstirea „Lacul Frumos”, cu privire la documentele Sinodului Bisericii Ortodoxe ţinut în Creta, la întreruperea pomenirii Înaltpreasfinţitului Părinte Arhiepiscop Varsanufie la sfintele slujbe şi separarea lor faţă de Biserica Ortodoxă Română.

În acelaşi timp cu nădejde în Preasfânta Treime, monahii se roagă pentru redobândirea păcii sufleteşti, căinţă faţă de rătăcirea în care se află şi reîntoarcerea lor la o viaţă monahală conformă cu învăţăturile şi Sfintele Canoane ale Bisericii Ortodoxe. 35 de Stareţi şi Stareţe de la mănăstirile din judeţul Vâlcea îl susţin pe IPS Varsanufie și sunt solidari cu capul bisericii din Vâlcea.

Aşadar, totul a pornit după ce Mănăstirea „Lacul Frumos”, din Vlădeşti a întrerupt pomenirea ierarhului Varsanufie.. Iată care au fost motivele invocate de obștea Mănăstirii „Lacul Frumos”:

„În urma evenimentelor din ultima vreme din sânul Bisericii Ortodoxe, respectiv Sinodul din Creta, noi obștea Mănăstirii Lacul Frumos, comuna Vlădești, judeţ Vâlcea vă facem cunoscute următoarele:

1. Organizarea Sinodului, în multele sale aspecte, se abate de la tradiția Sinoadelor ecumenice și locale, instaurând infailibilitatea papală în Biserica Ortodoxă.

2. Documentul „Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine” reprezintă cartea de identitate sau cartea de vizită a ereziei ecumeniste.

3. Tot în acest document la punctul 22 se specifică faptul că „păstrarea credinței ortodoxe autentice este asigurată numai prin sistemul sinodal” și acest sistem este „cea mai înaltă autoritate în aspecte de credință și reguli canonice”. Însă cea mai mare autoritate în materie de dogme este conştiinţa trează a Bisericii. Pentru acest fapt în istorie sunt consemnate unele sinoade ca fiind dreptmăritoare, iar altele ca fiind tâlhărești.

4. Prin documentul „Sfânta taină a cununiei și impedimentele la această” în cadrul capitolului II intitulat „impedimente la căsătorie și aplicarea iconomiei” se introduce posibilitatea aplicării iconomiei la căsătoriile dintre ortodocși și eterodocși încălcând astfel Canonul 72 al Sinodului Quinisext care prevede că aceste căsătorii sunt interzise.

5. La scrisoarea pe care v-am trimis-o în data de 20.07.2016 ați evitat să ne comunicați poziția oficială a Înaltpreasfinției Voastre referitoare la situația Sinodului din Creta.

6. Până în prezent nu ați arătat o poziție de veto în privința Sinodului. Pentru acestea, conform Canonului 15 al Sinodului I – II din Constantinopol (861) care face referire la încetarea pomenirii ierarhului, noi obștea Mănăstirii Lacul Frumos, decidem încetarea pomenirii în cadrul slujbelor a Înaltpreasfinției Voastre.”

Drept urmare, Stareţii şi Starețele de la Arhiepiscopia Râmnicului sunt în deplin dezacord cu comportamentul monahilor de la „Lacul Frumos”, delimitandu-se de aceste acţiuni, solicitând redobândirea păcii sufleteşti, căinţă faţă de rătăcirea în care se află şi reîntoarcerea lor la o viaţă monahală conformă cu învăţăturile şi Sfintele Canoane ale Bisericii Ortodoxe.