Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Pe Transalpina nu se circulă

Prefectul de Vâlcea poate fi răspunzător de producerea accidentelor

Pe adresa tuturor redacţiilor din judeţul nostru s-a primit comunicatul de mai jos şi, având în vedere conţinutul şi autoritatea emitentului, nu a existat mijloc de informare în masă care să nu-l fi difuzat. Ca urmare a mesajului transmis, cititorii publicaţiilor, telespectatorii şi ascultătorii posturilor tv şi de radio vâlcene, nu au avut nici o reţinere în a se deplasa auto pe ruta menţionată, fără să ştie, însă, ce-i aşteaptă. «Comunicat de presă, referitor la circulaţia pe Transalpina – Având în vedere necesitatea accesului de circulaţie pe drumul Transalpina din toate punctele de intrare, respectiv ieşire a carosabilului, prefectul judeţului Vâlcea, domnul Dumitru Nicu CORNOIU, a avut o discuţie cu domnul Narcis Ştefan NEAGA, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. În urma acestei discuţii s-a clarificat, prin poziţia directorului general, necesitatea marcării zonelor periculoase, accidentogene, care pot provoca prejudicii persoanelor care circulă în zona respectivă. Mulţumim pe această cale domnului director general pentru amabilitatea de a semnaliza zonele cu mare risc, contribuind astfel la siguranţa rutieră a acestui drum care din punct de vedere tehnic este nefinalizat. Menţionăm că nu se aplică amenzi şi drumul este circulabil. Conducătorii auto sunt rugaţi totuşi să-şi ia măsuri de maximă prudenţă având în vedere dificultatea manevrelor ce trebuie efectuate în deplasarea pe acest traseu. INSTITUŢIA PREFECTULUI – JUDEŢUL VÂLCEA – Prefect, Dumitru-Nicu CORNOIU – Râmnicu Vâlcea, 07 iulie 2014».

„Menţionăm că nu se aplică amenzi şi drumul este circulabil” – a transmis prefectul de Vâlcea Dumitru-Nicu CORNOIU. Numai că nu este aşa.

Circulă pe riscul lor

Transalpina este cea mai înaltă şi frumoasă şosea din ţară, drum ce porneşte din judeţul Gorj, din localitatea Bumbeşti Piţic, trece prin judeţele Hunedoara, Vâlcea şi Sibiu, pentru a ajunge până la Sebeş, în Alba. Acum, drumul este şantier în lucru. Deşi nu are regim de drum naţional, cei care circulă pe el nu vor să înţeleagă asta şi o fac pe riscul lor. Două accidente grave s-au produs, deja. La câteva zile după difuzarea comunicatului pe care l-aţi citit, am verificat la faţa locului, la punctele de la capetele drumului, Runcu şi Obârşia Lotrului, aflate în subordinea CNADR şi nu s-a primit nici o adresă din partea CNADR cu privire la deschiderea Transalpinei. Indicatoarele „Drum închis” erau prezente impunător pe partea dreaptă a şoselei, la vederea conducătorilor auto. Singura noutate era că pe un astfel de panou, la Obârşia Lotrului, cineva dăduse cu vopsea neagră peste indicator. După anunţul Prefecturii, s-a înzecit numărul maşinilor care circulau pe un drum închis. Aflaseră de anunţul prefectului Cornoiu şi se bucurau de anunţul acestuia. Lucrările sunt finalizate în proporţie de 75-80%, însă şoseaua nu are elemente de siguranţă, de genul parapetelor de protecţie, al indicatoarelor rutiere sau chiar al marcajelor.

CNADR ia atitudine

După producerea celor două accidente urmare de mutilarea unor oameni aflaţi în maşinile răsturnate pe marginea drumului, CNADR-ul nu-şi putea permite să rişte şi să lase Transalpina deschisă, astfel că a emis un comunicat prin care se anunţa că circulaţia pe DN 67 C – Transalpina – rămâne închisă, în condiţiile în care lucrările de reabilitare a şoselei nu sunt finalizate, iar pe o porţiune sunt abandonate, după ce constructorul, Romstrade, a intrat în insolvenţă. Potrivit CNADNR, DN 67C este închis pe sectorul cuprins între Rânca (Gorj) şi Obârşia Lotrului, la limita judeţelor Vâlcea şi Alba, din cauza lucrărilor de modernizare. CNADNR mai precizează că pe acel segment de drum lucrările sunt semnalizate în următoarele zone: km. 34+500 – Rânca (GJ); 59+800 – intersecţie cu DN 7A km. 82+385 Obârşia Lotrului (Vl.); km. 61+160 – intersecţie cu DN 7A km. 81+025 Obârşia Lotrului (Vl.) .

Declaraţie şoc

„Acest drum nu aparţine CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolvenţă. Noi am făcut demersuri pentru a rezilia contractul, în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvenţă, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. În consecinţă, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreţinere şi să continuăm ceea ce nu s-a făcut până acum”, afirma directorul CNADNR, Narcis Neaga.

Consecinţe

Acum, constructorul, Romstrade, a intrat în insolvenţă, patronul Nelu Iordache de „odihneşte” în puşcărie iar CNADNR nu reuşeşte să rezilieze contractul. Lucrările de reabilitare pe Transalpina au început în 2008, valoarea contractului fiind de peste 350 de milioane de euro. Ele au fost oprite în anul 2013, imediat după arestarea patronului constructor. În cazul în care nu se anulează prevederile comunicatului emis de Prefectura Vâlcea privind deschiderea circulaţiei pe acest drum naţional, prefectul Nicu Cornoiu este răspunzător de viaţa şi integritatea celor care circulă pe acolo.