Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Calea ferată Vâlcea-Vâlcele devine realitate?

SURPRIZĂ. Potrivit scrisorii de intenţie publicate pe site-ul FMI, salariile în sectorul public vor fi îngheţate în continuare, la fel ca pensiile. Cu toate acestea, în cazul în care condiţiile economice o vor permite, Guvernul va analiza posibilitatea modificării bugetului mai târziu în cursul anului, în conformitate cu prevederile Legii Responsabilităţii Fiscale. În plus, Guvernul a reîntărit susţinerea eforturilor de elaborare şi implementare a unor reforme cuprinzătoare în sectorul sanitar. Printre altele, în textul scrisorii se mai aminteşte şi despre reabilitarea liniei feroviare Vâlcea-Vâlcele.

În scrisoare sunt amintite şi noi prevederi în domeniul transporturilor, demarându-se elaborarea unei noi strategii generale de transport, precum şi un master plan pentru România, ce va asigura echilibrul între cererea în creştere şi mijloacele fiscale existente, asigurând complementarităţile dintre diferitele moduri de transport. „De asemenea, trebuie realizată renegocierea acordului de construcţii şi reabilitare pentru linia feroviară Vâlcea – Vâlcele şi Porţile de Fier şi identificarea unei surse de finanţare, incluzând posibilitatea unei garanţii de stat, până la finele lunii aprilie”, se mai notează în document. În plus, se vrea continuarea procesului de licitare a obligaţiilor de servicii publice şi întreţinere infrastructură pentru 1.600 kilometri de cale ferată extinsă, aducând numărul total de kilometri de linie aflate sub management privat la 4.000 de kilometri.

FMI a mai solicitat ca Tarom să aplice un program de reducere a cheltuielilor prin revizuirea rutelor de călătorie, a flotei de aeronave şi a structurii de organizare, relevă scrisoarea de intenţie.

La Poşta Română, FMI a cerut reducerea personalului cu cel puţin 600 de angajaţi până la finele lunii martie şi reducerea numărului de oficii poştale de la 5.835 la sfârşitul anului trecut la sub 5.700 până la finele lunii aprilie.

Remember

Până acum, tronsonul de cale ferată Vâlcea–Vâlcele a înghiţit zeci de milioane către firma SECoL SpA, lucrarea fiind oprită la 39 km de cale ferată. Aşadar, în ultimii 16 ani, aici au fost îngropaţi peste 100 de milioane de euro. Odată cu punerea în aplicare a proiectului de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea închiderii unor părţi din infrastructura feroviară proprietate publică a statului, aflată în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi dată în concesiune companiei CFR SA, (…), publicat pe site-ul MTI, nimeni nu mai poate verifica calitatea lucrărilor executate de firma italiană SECoL SpA. Calea ferată de care aminteam a fost pusă pe lista celor peste 1.000 km de cale ferată care urmează a fi închişi. Această linie de cale ferată a fost construită pentru a decongestiona traficul de pe ruta coridorul feroviar Bucureşti-Braşov şi ar fi scurtat distanţa dintre Capitală şi Vestul ţării, însă nu a mai fost niciodată finalizată.

OLIVIA PÎRVU-CÎRCIU