Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Primarii vor fi amendaţi pentru că nu răspund la telefon

SANCŢIUNI. Primarii vâlceni au intrat din nou în vizorul Corpului de Control al Prefectului, din cauza refuzului înfiinţării în cadrul primăriilor a serviciului de permanenţă pentru situaţii de urgenţă, dar şi pentru faptul că nu răspund la telefoanele conducerii Prefecturii sau ale  inspectorilor CJSU sau CCP  când se anunţă Cod Galben. Prefectul a sancţionat deja câţiva dintre primarii care au refuzat să-i răspundă la telefon, noaptea, urmând ca în perioada imediat următoare alţi şase primari să fie sancţionaţi cu avertismente. Conducerea Prefecturii Vâlcea a aflat în sfârşit că primarii se dau ,,dispăruţi” în situaţiile de criză, prin refuzul de a răspunde la apelurile telefonice. Nu puţine au fost cazurile în care primarii îşi plasau telefoanele nevestelor sau adjuncţilor atunci când presa cerea o informaţie sau un drept la replică. Cea mai uzitată scuză este aceea a şedinţelor la Consiliul Judeţean sau Prefectură, în zile în care nu era organizată nicio şedinţă, iar cei care-i apelau erau chiar capii celor două instituţii. Actuala conducere a Prefecturii s-a văzut obligată să legifereze organizarea unor servicii de urgenţă pentru facilitarea comunicării cu administraţiile locale. Astfel, în cadrul şedinţei Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă,  din  26 mai, s-au aprobat  un număr de şase hotărâri, două dintre ele vizează gestionarea situaţiilor de urgenţă. Cea mai importantă hotărâre aprobată în cadrul şedinţei CJSU a fost Hotărârea nr.11, care se adresează direct primarilor. Prin această hotărâre se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciului de permanenţă la primăriile din zonele de risc, instituite ca urmare a primirii atenţionărilor şi avertizărilor hidro-meteorologice. Regulamentul va fi transmis primarilor vâlceni, în calitate de preşedinţi ai comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă, până la 31 mai a.c., iar aplicarea acestuia va fi verificată de către echipe mixte de control formate din reprezentanţi ai Instituţiei Prefectului, Sistemului de Gospodărire a Apelor şi Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă. Prefectul a ţinut să precizeze că majoritatea primarilor refuză să instituie acest serviciu chiar dacă localităţile pe care le gestionează se află în zone calamitate. ,,Există o mare lipsă de responsabilitate a primarilor în ceea ce priveşte situaţiile de urgenţă, în special la asigurarea serviciului de permanenţă obligatoriu, înfiinţat prin Ordin de Ministru. Primarii nu sunt de găsit când se emite Cod Galben şi  au refuzat să  asigure permanenţa cu angajaţii primăriei. Din 40 de primari apelaţi telefonic, doar 22 au răspuns la telefon. Şase vor primi avertismente. Avem şi situaţii în care permanenţa este asigurată, dar persoana desemnată fie nu are acces la telefon sau calculator pentru că nu are cheia de la birou, fie nu ştie să folosească aparatura şi atunci serviciul devine inutil. Câţiva au fost ,,felicitaţi” deja şi vom continua, vor primi ,,felicitarea” în plic”, a declarat reprezentantul Guvernului în  teritoriu, menţionând că deşi au trecut 20 de ani, iar legea prevede dotarea primăriilor cu sisteme de alarmă pentru atenţionarea populaţiei în situaţii de urgenţă, niciuna din primăriile judeţului nu s-a conformat. ,,Primarii se chinuie din 90 să-şi cumpere sisteme electronice de alarmă, ce nu au făcut în 20 de ani vor face acum, au timp până la 10 iunie, altfel vor fi ,,felicitaţi”. Nu şi-au pus nici măcar alarme pe maşini, au rămas tot la clopot”, a conchis prefectul. Hotărârea nr.13 completează oarecum Hot.11, pentru că  aprobă planul de măsuri pentru remedierea deficienţelor constatate la nivelul comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă de către Corpul de Control al M.A.I.,  iar îndeplinirea acţiunilor dispuse va fi verificată de echipe mixte de control formate din reprezentanţi ai Instituţiei Prefectului şi ai ISU Vâlcea. Legi pentru acceptarea apelului telefonic În ţara în care nu funcţionează nimic normal, Prefectura a dat o hotărâre şi pentru preluarea apelurilor telefonice. Hotărârea nr.10 vizează adoptarea unor  măsuri pentru eficientizarea acţiunilor întreprinse la nivelul CJSU Vâlcea. Începând cu această dată, anunţarea situaţiilor de urgenţă către CEZ Distribuţie se va face la anumite numere de telefon, nu pe telefonul prefectului care prelua aceste apeluri doar pentru că reprezentanţii CEZ au tratat cu flit colaborarea cu Prefectura Vâlcea. Reprezentantul Guvernului în teritoriu, respectiv prefectul Petre Ungureanu, a declarat că  s-a săturat  să fie deranjat de zece ori pe noapte de fiecare dată când plouă sau când se înzăpezeşte un drum fie el şi naţional şi a pasat aceste atribuţii subprefectului Doru Ioan Filip. ,, Nu ştiu cum se face, dar de fiecare dată când avem o situaţie de urgenţă cei de la CEZ sunt de negăsit, nu răspund niciodată la telefon când avem situaţii de urgenţă. Vom avea două numere de telefon special pentru aceste situaţii, la unul va răspunde subprefectul, unul dintre ei, pentru că m-am săturat să răspund noaptea la telefoane. Domnul Voica m-a sunat din două în două ore. Dânsul îşi face datoria, e de înţeles, dar până şi prefecţii au nevoie de odihnă şi de aceea m-am gândit că am şi subprefecţi”, a menţionat prefectul judeţului. Dana Nedescu