Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Românii cheltuie de Paşte jumătate de miliard de euro în magazine

Românii sunt mai generoşi în perioada Sărbătorilor, scoţând bani din buzunar pentru cumpărături, fără a se mai gândi la cheltuielile lunare. Paştele, a doua cea mai importantă perioadă din an pentru consum după sărbă­torile de iarnă, reprezintă pentru hipermarketuri şi supermarketuri o creştere semnificativă a vânzărilor.

Conform unei analize a Ziarului Financiar, românii lasă înaintea Paştelui în jur de 500 de milioane de euro în hipermarketuri şi supermarketuri

Perioada de dinaintea Paştelui reprezintă în jur de 5% din comerţul înregistrat într-un an, mai puţin decât decembrie, care reprezintă 10-15% din totalul consumului din comerţul modern, care se ridică la circa 9 mld. euro.

„Vânzările de Paşte sunt mai mici decât cele de Crăciun”, a precizat Da­niela Sima, marketing director al Sel­gros Cash&Carry România, unul dintre cei mai mari jucători din comer­ţul modern local.

Primele date furnizate de retaileri arată că în acest an vânzările de Paşte au fost similare sau au crescut uşor faţă de perioada similară a anului trecut, semn că vestea scăderii TVA la alimente de la 1 iunie nu i-a încurajat pe români să consume mai mult.