Românii sunt mai generoşi în perioada Sărbătorilor, scoţând bani din buzunar pentru cumpărături, fără a se mai gândi la cheltuielile lunare. Paştele, a doua cea mai importantă perioadă din an pentru consum după sărbătorile de iarnă, reprezintă pentru hipermarketuri şi supermarketuri o creştere semnificativă a vânzărilor.
Conform unei analize a Ziarului Financiar, românii lasă înaintea Paştelui în jur de 500 de milioane de euro în hipermarketuri şi supermarketuri
Perioada de dinaintea Paştelui reprezintă în jur de 5% din comerţul înregistrat într-un an, mai puţin decât decembrie, care reprezintă 10-15% din totalul consumului din comerţul modern, care se ridică la circa 9 mld. euro.
„Vânzările de Paşte sunt mai mici decât cele de Crăciun”, a precizat Daniela Sima, marketing director al Selgros Cash&Carry România, unul dintre cei mai mari jucători din comerţul modern local.
Primele date furnizate de retaileri arată că în acest an vânzările de Paşte au fost similare sau au crescut uşor faţă de perioada similară a anului trecut, semn că vestea scăderii TVA la alimente de la 1 iunie nu i-a încurajat pe români să consume mai mult.
Lasă un comentariu