Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Conducerea CET pune la punct detractorii din politic şi din presa locală

În ultimele luni, câteva publicaţii (print şi on-line), aproape anonime în peisajul publicistic judeţean, au atacat la baionetă conducerea societăţii comerciale furnizoare de căldură şi aburi din judeţ, fabricând diverse acuzaţii ce vizează activitatea economică şi de achiziţii de acolo, în ideea că vor fi băgate în seamă şi li se vor da şi lor bani pentru publicitate. Adică, un fel de şantaj ce, cu siguranţă, nu va rămâne fără urmări. La cârma denigrărilor repetate stau nişte limfuroi care gravitează pe lângă liderul organizaţiei judeţene a PNL Vâlcea – şi ei membri liberali – care se bazează (zic ei) pe faptul că şefia Consiliului Judeţean Vâlcea, proprietarul mijloacelor de producţie şi al activităţii desfăşurate în CET, se află la partidul lor, determinând, artificial, nemulţumiri şi anarhie, pentru a li se lua frica.

Dar nu au nici o şansă, lichelele tot lichele rămânând. Răspunzând măgăriilor la care s-au dedat public ziariştii liberali (sau cumpăraţi de liberali) şi cozile lor de topor, conducerea CET Govora a emis următorul comunicat de presă. 

 

COMUNICAT DE PRESĂ

“(…) Referitor la declaraţiile anumitor persoane publice, declaraţii care au fost preluate şi de o parte a media cum că societatea ar fi plătit în mod neeconomic contracte de publicitate către presă dorim să facem câteva precizări pe care le considerăm absolut necesare.

Contractele de publicitate fac parte din strategia de marketing a societăţii. Conducerea CET Govora consideră că este absolut necesară alocarea de bugete pentru promovarea imaginii societăţii în rândul clienţilor, furnizorilor, finanţatorilor şi tuturor colaboratorilor societăţii. La nivel naţional în politica de bussines bugetele de marketing – publicitate se situează, de obicei, între minim 1% şi pot merge chiar şi până la 10% din cifra de afaceri a societăţii, media de 4-5% fiind utilizată majoritar. Din acest punct de vedere bugetul CET Govora de publicitate a fost unul bine drămuit, el situându-se în anul 2014 spre exemplu undeva la 0.03% din cifra de afaceri. Privind oportunitatea deciziei de a aloca astfel acest buget cu toţii ştim faptul că au existat numeroase păreri mai mult sau mai puţin avizate care au propagat la nivel local în diverse medii, ideea că intrarea în insolvenţă a Oltchim SA va urma în mod inevitabil intrarea în insolvenţă a CET Govora. Riscul propagării acestui mesaj fals ce ar fi avut un impact direct asupra populaţiei municipiului prin debranşarea masivă de la sistemul centralizat de termoficare, fapt ce ne-ar fi afectat profund.

În acelaşi timp diversele societăţi care prestează servicii pentru CET Govora şi deţin creanţe asupra societăţii ar fi putut solicita plata urgentă şi integrală a debitelor către aceste societăţi, situaţie ce ne-ar fi expus unui risc major de intrare în incapacitate de plată. Prin alocarea bugetului de publicitate-marketing, societatea a reuşit transmiterea prin media a mesajelor corecte şi a situaţiei reale a CET Govora şi a evitat propagarea de informaţii neadevărate de natură să aducă prejudicii financiare şi de imagine societăţii.

Ca argument suplimentar stă faptul că gradul de încasare de la populaţie nu a înregistrat scăderi semnificative pe parcursul acestei perioade, el situându-se la cota de 97%. Folosim această ocazie pentru a mulţumi tuturor prestatorilor de servicii din acest domeniu care în mod profesionist şi onorabil au promovat imaginea CET Govora atât de corect.

Desigur că în cadrul contractelor de publicitate CET Govora are posibilitatea de a publica anunţuri, cât şi casete publicitare, în funcţie de situaţiile impuse, dar nicidecum obiectul şi scopul contractelor nu s-ar putea vreodată reduce la asta, aşa cum afirmă anumite publicaţii.

Precizăm că toate sumele ce au fost alocate pentru marketing – publicitate s-au regăsit, an de an, în Bugetele de Venituri şi Cheltuieli în mod special evidenţiate, şi au fost aprobate de Consiliul Judeţean Vâlcea cu unanimitate de voturi.

În încheiere, cu atât mai mult nu pot fi argumentate astfel de luări de poziţie cu cât aceleaşi documente care sunt invocate de către o parte a media în sprijinirea acestor afirmaţii tendenţioase au fost deja repetat verificate de către Camera de Conturi a judeţului Vâlcea care a confirmat legalitatea acestora prin raportarea lor la dispoziţiile legale în vigoare.

Orice altă abordare în contextul lămuririlor de mai sus o considerăm total abuzivă şi de natură a destabiliza societatea, rezervându-ne dreptul de a sesiza aceste abuzuri organelor abilitate.

Vă informăm pe această cale că conducerea CET Govora a decis înfiinţarea unui birou de presă cu scopul unei mai bune comunicări şi informări a dumneavoastră şi a cititorilor dumneavoastră. Acest departament va monitoriza permanent toate apariţiile din spaţiul public despre CET Govora şi vă va sta la dispoziţie cu toate informaţiile necesare pentru a evita, pe viitor, orice speculaţii care ne afectează grav imaginea şi stabilitatea şi ne produc pierderi.

Vă asigurăm că, conducerea CET Govora împreună cu AGA CET Govora cât şi Consiliul de Administraţie CET Govora au realizat o bună gestiune economico-financiară a patrimoniului societăţii prin asigurarea legalităţii şi eficienţei alocării Bugetelor de Venituri şi Cheltuieli.

• Director General, Doru Constantin