Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

ITM Vâlcea a ajuns în control la firma MATDAN

În urma semnalelor de alarmă trase de ziarul nostru cu numai câteva săptămâni în urmă, din ce în ce mai mulți angajați ai controversatei firme de transport persoane SC Matdan Service SRL din Argeș, care efectuează astfel de servicii pe raza județului Vâlcea au început să prindă curaj și să sesizeze organelor abilitate să ia măsurile cuvenite față de patronul acestei firme, Daniel Matei.
Conform şoferilor nemulţumiţi, mașinile sunt într-o stare avansată de degradare, nici măcar frâne neavând, cât despre căldură pe timp de iarnă și aer condiționat vara, nu mai are niciun sens să vorbim pentru că este un lux din punctul de vedere al patronului, atât de hapsân că este interesat să facă bani frumoși cu orice preț, dar nu dă doi bani pe oamenii de la care încasează aceste venituri. Şoferii au reclamat, printre altele, că deși în acte figurează ca angajați cu 4 ore, ajung să lucreze până la 20-21 de ore zilnic, mai ales pe trasee precum Rm. Vâlcea – Govora, trasee care potrivit legii nu necesită efectuarea curselor cu microbuze dotate cu aparat tahograf care ar avea menirea să înregistreze timpul de lucru efectiv al șoferilor, încălcându-se astfel grav normele AETR, dar și Codul Muncii.
Astfel că unii şoferi au prins curaj şi au sesizat ITM-ul, mai ales că, în ultima perioadă, firma a primit multe amenzi atât de la Poliţia Rutieră, cât şi de la ISCTR.
Astfel că, după demersul șoferului Tiberiu Sișu, care ne-a pus la dispoziție și copii ale statelor de plată din care reieșeau mai multe neconcordanţe, un alt șofer, pe nume Năulea Nicolae Vasile a luat și el atitudine și a semnalat aceste aspecte la ITM. După cum se vede și în înștiințarea pe care o publicăm alăturat în fotocopie, în data de 14 martie a.c., ITM-ul a dat curs sesizărilor și a anunțat conducerea firmei că va fi nevoită să pună la dispoziția inspectorilor ITM dosarele personale ale șoferilor, în special cel al lui Năulea Nicolae Vasile. Omul a reclamat neregulile din firma la care lucrează la ITM, speriat de faptul că ar putea să fie el tras la răspundere pentru neregulile comise de angajatorul său, mai ales după ce joi, 7 martie a.c, doi șoferi, pe nume Mircea Toboșaru și Claudiu Ruiu, care efectuau curse pe traseul Drăgășani -Rm. Vâlcea, au fost surprinși în trafic, circulând cu două diagrame diferite pentru a încerca să evite normele AETR privind programul de lucru al șoferilor care prevede ca un șofer să lucreze maxim opt ore pe zi cu pauzele adecvate între curse, fiind reținuți pentru declarații la sediul SPR Vâlcea până aproape la orele 01.00 dimineața.
„Şoferul care a alertat ITM-ul a semnalat neregulile după ce, din lipsă de șoferi, patronul Matei îl obliga să lucreze de luni până joi pe trasee precum Rm. Vâlcea – Govora sau Rm. Vâlcea – Galicea, trasee care nu necesitau diagrame, fiind mai scurte de 50 km, iar în weekend trebuia să lucreze pe traseul Rm. Vâlcea – Drăgășani, după ce timp de 5 zile pe săptămână lucra pe celelalte trasee câte 20-21 de ore zilnic. Omul era văzut mereu în autogara Dacos de unde are plecări firma Matdan din Rm. Vâlcea obosit, cu ochii roși, punând în permanență călătorii într-un cumplit pericol”, ne-a declarat un alt conducător auto, nemulţumit de ceea ce se întâmpla la firma Matdan.
Inspectorii ITM ar trebui să verifice, în primul rând, câți șoferi are angajați firma Matdan. Raportat la câte trasee deține firma, în evidențele Matdan-ului, ar trebui să figureze un număr minim de 62 de șoferi, cu contracte de muncă pe o durată de 8 ore zilnic, ca să poată respecta normele legale în vigoare. Ori Matei are doar 30 de șoferi și, cum s-au plâns chiar el către cunoscuţi, iar aceştia susţin că toți sunt angajați în acte doar cu jumătate de normă.