Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Cum să prelungești durata de viață a anvelopelor. Ghid pentru rotirea corectă

Anvelopele, indiferent de tipul sau marca vehiculului, reprezintă singura legătură cu asfaltul, iar starea lor este crucială pentru siguranță. Deși pneurile de calitate sunt destul de costisitoare, șoferii pot prelungi durata de viață a acestora printr-un „truc” simplu.

Anvelopele unei mașini se uzează diferit în funcție de mai mulți factori, cum ar fi poziția pe mașină (față/spate), tipul tracțiunii, geometria corectă a roților sau stilul de condus. Unele anvelope se pot uza mai mult decât altele sau pot prezenta uzură mai pronunțată pe o parte. Specialiștii în anvelope recomandă rotirea corectă a acestora pentru a asigura o uzură uniformă și pentru a prelungi durata de viață a pneurilor.

Această rotire trebuie efectuată periodic, la aproximativ 6 luni sau după parcurgerea a 10.000 – 12.000 de kilometri, și în funcție de tipul tracțiunii vehiculului (față, spate sau 4×4).

„Pentru a maximiza durata de viață a benzii de rulare, trebuie să rotiți anvelopele la fiecare 10.000-12.000 km sau conform specificațiilor producătorului vehiculului. Se recomandă o inspecție lunară pentru verificarea uzurii anvelopelor. Pneurile trebuie rotite la primul semn de uzură neregulată, chiar dacă aceasta apare înainte de 10.000 km”, sugerează specialiștii.

Rotirea anvelopelor cu un model direcțional al benzii de rulare trebuie făcută respectând săgețile de pe peretele lateral, care indică direcția de rotație. Sistemele de monitorizare a presiunii în anvelope (TPMS) trebuie resetate după rotire pentru a recunoaște noua poziție a anvelopelor. De asemenea, verificați dacă este necesară ajustarea presiunii de umflare, deoarece presiunea poate varia în funcție de poziția pe vehicul.

În cazul vehiculelor cu anvelope de dimensiuni diferite pe puntea față și cea spate, rotirea poate avea restricții.

Pentru vehiculele cu tracțiune față, rotirea începe prin mutarea anvelopelor de pe aceeași parte din față în spate. După aproximativ 6 luni sau 10.000 – 12.000 de kilometri, anvelopele de pe spate se mută în „X” pe față. Procedura se repetă la următoarea rotire.

Pentru vehiculele cu tracțiune spate, rotirea începe prin mutarea anvelopelor de pe spate pe față, pe aceeași parte, iar pneurile de pe față se mută în „X” pe spate. Procedura se repetă după 6 luni sau 10.000 – 12.000 de kilometri.

Pentru vehiculele cu tracțiune integrală (4×4), rotirea se face în „X”, iar procedura se repetă după 6 luni sau 10.000 – 12.000 de kilometri.