Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Romeo Rădulescu se interesează de soarta Coridorului IV Paneuropean

INTERES. Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, Dan Şova a fost interpelat de deputatul vâlcean Romeo Rădulescu, în legătură cu soarta singurei autostrăzi preconizată a lega vestul ţării noastre de est, respectiv Coridorul IV Paneuropean, care  începe în România la Nădlac şi se termină la Constanţa.

MAGDA POPESCU

magda.popescu@voceavalcii.ro

„Suntem în mod special interesaţi de soarta segmentului de autostradă Sibiu – Piteşti (116 km), pentru care în această vară Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM) a respins cererea de acord de mediu, deoarece promotorul proiectului, Compania Naţională de Autostrăzi (CNADNR), nu a depus toate documentele solicitate de către Agenţie în mai multe rânduri, în cei trei ani de când a fost înaintată solicitarea. Principalul document lipsă este legat de actualizarea raportului privind impactul asupra mediului pentru proiectul de investiţie, în conformitate cu unele prevederi legale. De asemenea, printre documentele lipsă se numără avizul de gospodărire a apelor, avizele custozilor/administratorilor ariilor naturale protejate, actualizarea Certificatelor de Urbanism pentru toate judeţele traversate de autostradă, avizul Direcţiilor Judeţene de Cultură” – subliniază Romeo Rădulescu.

Autostradă vitală pentru economia judeţului Vâlcea „Vă semnalăm că acest tronson de autostradă are o importanţă vitală pentru dezvoltarea potenţialului turistic de pe Valea Oltului. În mod special judeţul Vâlcea, lovit economic major de proasta gestionare a situaţiei de criză din combinatul chimic Arpechim – Oltchim de către Cabinetul din care faceţi parte şi Dvs., contează pe succesul reconversiei profesionale în turism. De altfel, promovarea eficientă a staţiunilor noastre balneoclimaterice şi a celor dedicate sporturilor de iarnă, se poate face numai odată cu concretizarea autostrăzii Sibiu – Piteşti. Nu în ultimul rând, acest segment de autostradă este vital pentru accesul rapid pe două dintre cele mai pitoreşti drumuri de culme asfaltate din Europa, respectiv Transfăgărăşanul şi Transalpina, destinaţii turistice ce justifică tocmai existenţa coridoarelor paneuropene” – se arată în întrebarea deputatului PDL, Romeo Rădulescu.