Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Deputatul Romeo Rădulescu vrea să ştie dacă vom avea un Master Plan la Transporturi

Deputatul PDL, Romeo Rădulescu, a sesizat că odată cu investirea lui Dan Şova în funcţia de ministru al Transporturilor s-a eliminat şi Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură din schema privind Programul Operaţional Infrastructură Mare, care ar urma să fie gestionat de Autoritatea de Management de la Ministerul Fondurilor Europene. Acest lucru nu înseamnă decât că reprezentanţii Comisiei Europeane au declarat că nu vor aproba programele operaţionale 2014–2020 legate de transport, fără să vadă un avans notabil al României în realizarea Master Planului reţelei de transport.

Iată de declara Shirin WHEELER, purtătorul de cuvânt al Dlui Johannes HAHN, comisarul european pentru politica regională: „Nu vom aproba programele operaţionale legate de transport, dacă nu vedem niciun progres clar şi relevant în elaborarea Master Planului pentru transport. Noi nu am bloca plata fondurilor europene din motive disproporţionate, dar în acest caz Master Planul este o condiţie esenţială pentru investiţii europene de durată, cu impactul maxim posibil, concentrat în mod strategic. (…) Noi nu am primit un Master Plan pentru transport din partea Guvernului român, dar până la urmă autorităţile române sunt cele îndrituite să aibă documentul, la drept vorbind este documentul lor, care acoperă toată strategia de transport a României, care nu priveşte numai fondurile europene. De fapt, autorităţile române sunt cele care au nevoie de acest document”, a afirmat oficialul european.

Istoria acestui proiect începe în anul 2007 când se hotărăşte necesitatea întocmirii unui Master Plan General de Transporturi – document de politică publică planificat. De abia în aprilie 2012 Ministrul Transporturilor reuşeşte semnarea contractului de consultanţă pentru elaborarea acestuia, pentru ca în august 2013 să se publice versiunea preliminară a Master Planului pe Termen Scurt, Mediu şi Lung , propunându-se luna februarie 2014 pentru finalizarea documentului. Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat.

Pe de altă parte, în 18 martie 2014, Ministrul Fondurilor Europene, Dl Eugen TEODOROVICI, a avut o întrevedere cu Dna Vittoria Aliatta di VILLAFRANCA, director în cadrul DG Regio, oficialul român afirmând că autorităţile naţionale sunt gata să transmită Acordul de parteneriat pentru fondurile UE 2014–2020. Permiteţi-mi să-l citez, potrivit unui comunicat al Ministerului Fondurilor Europene: „În această perioadă, a avut loc un schimb continuu de informații între autoritățile române și reprezentanții Comisiei Europene, axat pe îmbunătățirea documentului. Propunerile primite în timpul consultării publice și comentariile Comisiei Europene au fost analizate și integrate în mare măsură în ultima versiune. Autoritățile române doresc să transmită formal acest document Comisiei Europene cât mai curând posibil şi sperăm că vom avea același dialog constructiv cu Comisia și în timpul procesului de evaluare a Acordului de Parteneriat”.

Vă reamintim, Comisia Europeană aşteaptă să primească propunerile statelor membre pentru acorduri de parteneriat până în 22 aprilie 2014, pentru ca apoi să fie supuse procesului de aprobare şi programele operaţionale prin care se va face absorbţia fondurilor Uniunii Europene. Până în prezent, 12 state membre, printre care Polonia, Slovacia, Estonia şi Letonia, au depus proiectele de acord de parteneriat la Comisia Europeană.