Deşi subiectele de la matematică au fost extrem de simple, un subpunct este greşit enunţat, fapt ce i-a indus în eroare pe elevi. Mai exact, la subiectul I, subpunctul 6, diagrama este incorect realizată, deoarece legenda este incompletă. Nu este specificat pe care axă (OX sau OY) este indicat numărul de elevi sau nota obţinută. Prin urmare, pentru unii elevi răspunsul corect ar fi fost 3 elevi care au luat nota 5, iar pentru alţii, 8 elevi care au luat nota 5.
Cum ar trebui soluţionată situaţia?
În mod normal, Comisia Centrală ar trebui să plece o notă către toate centrele de corectare în care să fie menţionat că punctajul cel mai mare ar trebui acordat indiferent de perspectivă din care elevii au citit diagrama.
Nemulțumirea în rândul elevilor şi a părinţiloe este atât de mare încât a fost creată o petiție online. Numărul de semnături crește de la un minut la altul. În aproximativ o oră, petiția a adunat deja aproape 16.000 de semnături.
Lasă un comentariu