Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Dezbatere publică pentru propunerile de plan-cadru în învăţământul gimnazial

Motivând că elevii români din clasele gimnaziale (V-VIII) încă studiază după planurile-cadru elaborate în urmă cu 15 ani, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE), în colaborare cu Ministerul Educaţiei, a lansat o dezbatere publică în privinţa unor noi planuri-cadru. Asta după ce în învăţământul primar s-au scos deja noi planuri cadru și noi programe școlare.

Procesul trebuie să continue însă, iar clasele gimnaziale au venit la rând, urmând ca după aceea să fie luate în clacul şi clasele liceale.

Calendarul dezbaterii publice va fi următorul: 23 decembrie 2015 – 23 ianuarie 2016 – punerea proiectelor de planuri-cadru în dezbatere publică; 22 decembrie 2015 – 22 ianuarie 2016 – consultare online, colectarea datelor prin intermediul chestionarului online; 4-22 ianuarie 2016 – dezbateri faţă în faţă la nivel județean, colectarea feed-backului în urma dezbaterilor faţă în faţă; 23 ianuarie – 7 februarie 2016 – analiza propunerilor primite în cadrul procesului de consultare şi revizuirea proiectului de plan-cadru; 8-10 februarie 2016 – validarea din punct de vedere ştiinţific a proiectului revizuit de plan-cadru de către comisia de validare, avizarea de către ISE.

„În raport cu planul-cadru actual, variantele de plan-cadru supuse consultării prezintă o serie de noutăți, printre care, cele mai importante sunt:

– facilitarea dezvoltării integrate a competenţelor cheie prin introducerea în structura planului-cadru a unor opţionale integrate la nivelul mai multor arii curriculare;

– încurajarea unei oferte diversificate care să răspundă, în mai mare măsură, nevoilor şi intereselor elevilor prin plasarea opţionalelor la nivelul fiecărei arii curriculare;

– promovarea competenţelor digitale în gimnaziu prin introducerea disciplinei TIC în trunchiul comun (conform prevederilor LEN 1/2011, cu modificările și completările ulterioare), promovare orientată spre utilizarea responsabilă, sigură şi creativă a resurselor şi mediilor sociale digitale;

– dezvoltarea competenţelor civice ale elevilor, prin asigurarea continuităţii studiului unor discipline relevante pe întreg parcursul gimnaziului (Educaţie pentru drepturile copilului, Educaţie interculturală, Educaţie pentru cetăţenie democratică, Educaţie economică).

– promovarea prin studiul disciplinei Orientare și consiliere a competențelor care susțin managementul vieții personale, alegerea traseului educațional și planurile viitoare de carieră (inclusiv competențele de a învăța să înveți și antreprenoriat)” – susţin reprezentanţii Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei.