Jasper, entitatea însărcinată de Comisia Europeană cu analiza proiectelor de infrastructură trimise de România spre finanţare reclamă că varianta 1, preferată de CNAIR în locul variantei 7, are câteva mari probleme, prima fiind că elemente ale autostrăzii pică fix peste drumuri existente. Potrivit unor documente deţinute de Digi24, firma Jasper atrage atenţia că este ignorată existenţa DJ 703M între km 49 + 850 şi km 50 +350 între râul Băiaşu şi versantul vestic al văii. Asta înseamnă că sprijinul podului este amplasat direct pe şoseaua existentă.
O situaţie similară este şi la kilometrul 54, unde autostrada dă peste un drum naţional. Potrivit firmei de consultanţă, există şi altfel de probleme cu traseul propus – într-un alt punct al autostrăzii, piciorul podului pică fix într-o albie. „Lucrările de fundaţie pică pe cursul râului Băiaşu sau în imediata vecinătate a acestuia. Râul este predispus la inundaţii şi curenţi puternici primăvara şi în timpul furtunilor, fapt care nu ar fi acceptabil pentru autorităţile responsabile cu apele“, spun consultanţii, potrivit sursei citate.
Lasă un comentariu