Save 20% off! Join our newsletter and get 20% off right away!

Procesul de producție de la Oltchim, salvat de primarul Râmnicului și de Ministerul Transporturilor

IMPLICARE. Patru ore critice sâmbătă, 11 februarie a.c., pentru Oltchim. Trenul 93.235, încărcat cu 27 de cisterne cu propilenă, era tras undeva pe linie moartă la Medgidia și din 3 februarie era de negăsit. Primarul Râmnicului și secretarul de stat Eusebiu Pistriu l-au identificat și l-au pus în mișcare sâmbătă la ora 21. Dacă propilena, materie primă de bază pentru Oltchim, nu ajunge la combinat, procesul de producție se oprește.

Situația dramatică a combinatului chimic vâlcean nu l-a lăsat indiferent pe primarul Râmnicului, Romeo Rădulescu, care s-a implicat activ pentru deblocarea trenului ce aprovizionează Oltchimul. Sâmbătă, în operativa de la Prefectură, reprezentanții societății comerciale de pe Platforma chimică au anunțat bomba: Oltchim ar putea ca pe data de 15 februarie să-și oprească activitatea pentru că din pricina ninsorilor abundente și a viscolului, transportul de materie primă era blocat în gările Fetești, Buzău și Simeria. În data de 2 februarie un convoi cu 27 de vagoane-cisternă cu propilenă ajuns în gara Medgidia (Constanța) a fost anulat a doua zi, din cauza codurilor de vreme rea. Deci pe 3 februarie a.c., această garnitură a fost oprită pe termen nelimitat în Medgidia pentru că se anunța o iarnă necruțătoare în Câmpia Bărăganului. Și din păcate acolo a fost uitat.

Primarul Râmnicului a luat legătura cu secretarul de stat Eusebiu Pistriu, cel care a confirmat pentru „Vocea Vâlcii” că i-a luat ceva vreme până a dat de urma trenului 93.235, staționat pe linie moartă în gara industrială Medgidia. Începând cu ora 17 (sâmbăta) un întreg aparat din Ministerul Transporturilor s-a pus în mișcare pentru a urni din loc acest convoi. În cele din urmă după toate diligențele întreprinse de primarul Râmnicului și de secretarul de stat de la Transporturi, convoiul cu propilenă s-a pus în mișcare sâmbăta seara în jurul orei 21, din stația Medgidia. În condiții normale de mers, acesta ar ajunge la stația industrială a Oltchim-ului după 18 ore.

De precizat că aceste date le-am aflat direct de la Ministerul Transporturilor, primarul Râmnicului spunându-ne doar atât: „A fost doar o problemă normală pe care trebuia să o rezolv, nu trebuie neapărat mediatizată”. Într-o societate normală astfel de acțiuni n-ar trebui făcute publice, însă trăim în România, suntem în perioadă de precampanie electorală și atunci astfel de lucruri trebuie spuse. Altfel ne trezim iar cu minciunile lui Emilian Frâncu, cel care avea tupeul să spună într-una din conferințele de presă anterioare că râmnicenii plătesc prețul scăzut la energie termică în niciun caz grație primăriei. Păi bine domnule senator, subvențiile pe care primăria le achită CET-ului pentru a acoperi diferența de preț dintre prețul real și cel de 138 de lei pe gical sunt cumva din banii de campanie ai tăi? Sunt din banii lui Crin Antonescu câștigați la pocker, ai lui Tăriceanu după divorț? Nu! Sunt din bugetul Râmnicului, chivernisit destul de bine astfel încât să poată fi achitați pentru a compensa creșterea cărbunelui pe care a făcut-o deliberat SNLO.

Oltchimul va fi privatizat la pachet cu Arpechimul

Primarul Râmnicului, Romeo Rădulescu, susține că statul român intenționează să privatizeze la pachet societățile Oltchim și Arpechim. Singurul impediment este trecerea Arpechimului din portofoliul OMV Petrom în cel al Ministerului Economiei, care se va rezolva curând, conform celor spuse de primarul Râmnicului. „Statul român va prelua în scurt timp rafinăria Arpechim de lângă Pitești, discuțiile purtate în acest sens cu OMV Petrom fiind în faza finală. Am înțeles că discuțiile se învârt în jurul sumei de 60 milioane euro”, mai susține primarul.

După aprecierile funcționarilor guvernamentali cel mai târziu în aprilie, Arpechim va funcționa sub tutela statului român. „Am aflat că erau frâne și piedici din interiorul Ministerului Economiei. Cei de la OMV nu au fost chiar atât de refractari, funcționarii din minister sunt cei care au tergiversat”, a declarat pentru presa argeșeană prefectul de Argeș, Gheorghe Davidescu.

Despre apariția managementului privat la Oltchim, Romeo Rădulescu susține că nu este nevoie de așa ceva, mai ales că privatizarea bate la ușă. „Nu cred că cineva din exterior ar putea să gestioneze mai bine problemele de la Oltchim decât conducerea actuală a combinatului. M-am implicat activ în această problemă și consider că, de fapt, este una dintre condițiile pentru care mă voi bate, în caietul de sarcini trebuie introdusă condiția ca timp de cel puțin 10 ani, activitatea la Oltchim să nu se opreasc㔠– a încheiat Romeo Rădulescu.

VLAD SOARE